پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 2952
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ |
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد

تخصیص ۲ میلیارد یورو برای پروژه های آبرسانی به روستاهای کشور

رئیس سازمان امور عشایر ایران از تخصیص بیش از 2 میلیارد یورو برای پروژه های مختلف به ویژه تامین آب عشایر و آبرسانی به روستاها و شبکه های مرتبط در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، کرمعلی قندالی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید و قدیم امور عشایر استان که پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر اداره کل جهادکشاورزی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ما به عشایر نقاط مرزی به ویژه کرمانشاه مدیون هستیم، چراکه عشایر کرمانشاه در دوران دفاع مقدس خدمات ارزشمندی را ارائه کردند و باید این همه ایثار و استقامت در مناطق مرزی غرب کشور را قدردان باشیم.
رئیس سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: شاید ما نتوانستیم ظرفیت های عشایری را به خوبی در جوامع تصمیم ساز مطرح کنیم، اما ظرف چندسال اخیر دولت به حوزه عشایر توجه ویژه ای داشته است.

وی با اشاره به اینکه ظرف ۲ سال گذشته بالای ۲۶۰ میلیاردتومان اعتبار در این حوزه تخصیص داده شده است، افزود: از سال ۹۴ تا ۹۵ تسهیلات با سود ۴ درصد برای افراد با ضمانت زنجیریه ای را داشتیم.
رئیس سازمان امور عشایری ایران با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۲۱۳ هزار خانوار را تحت پوشش داریم، افزود: این افراد ۱.۸ درصد جمعیت کل کشور را تشکیل داده است، همچنین ۵۹ درصد سطح کشور حوزه قلمرو عشایر اعم از ییلاق و قشلاق و زیست بوم هستند.
قندالی با بیان اینکه از سال ۹۴ تا سال قبل یک هزار میلیارد تومان تسهیلات مختص سازمان امور عشایری بوده است، تصریح کرد: ۲۵ درصد گوشت قرمز معادل بالای ۱۹۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور، ۲۸ درصد دام سبک کشور، ۳۵ درصد صنایع دستی توسط عشایر تولید می‌شود.
این مسوول با یادآوری اینکه نامه‌ای از سوی وزیر جهاد کشاورزی به مقام معظم رهبری ارسال شد و امسال ۲۳۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آب رسانی و شبکه‌های مورد نیاز آب عشایر تخصیص خواهد یافت، گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان امور عشایری ایران با بیان اینکه کرمانشاه از استان‌های پر رنگ در میان عشایر است و ایلات و عشایر این استان تاریخچه روشنی دارند، عنوان کرد: سال جاری ۱۰ میلیارد تومان با توزیع ۱۰ میلیون تومان اعتبار قرض الحسنه برای هر خانواده عشایر کرمانشاه پرداخت و همگی جذب شده است.
قندالی ادامه داد: در مورد تجهیزات وسائل امور عشایری در این زمینه و ظرف چهار سال اخیر بالای ۲۷۰ وسیله مورد نیاز از جمله ۹۰ دستگاه تانکر و ۱۲۰ ماشین کمکدار به عشایر کمک کردیم.
این مسوول اظهار داشت: در سال جاری و در قانون بودجه ۹۸ حدود ۲ میلیارد یورو برای پروژه های مختلف به ویژه تامین آب و آبرسانی به روستاها و شبکه های مرتبط را در دستور کار داریم.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.