پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 2935
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ |
طی بیانیه ای:

خانه مطبوعات کرمانشاه ممنوع القلمی روزنامه نگار کرمانشاهی را محکوم کرد

خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه با صدور بیانیه ای شکایت و ممنوع القلمی کم سابقه روزنامه نگار کرمانشاهی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه در محکومیت شکایت و صدور حکم ممنوع القلمی روزنامه نگار با سابقه استان بیانیه صادر کرد.
براساس این بیانیه، خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه در پی شکایت شهردار و رئیس شورای شهر کرمانشاه از حسنعلی مهدوی روزنامه نگار با سابقه و رئیس شورای سیاست گذاری نشریه غرب و صدور حکم کم سابقه ممنوع القلمی ایشان با صدور بیانه ای ضمن محکومیت این اقدام حمایت خود را از این روزنامه نگار اعلام کرد.
متن بیانه به شرح ذیل است:
رسانه ها از جمله مهمترین ابزارهای ارتباطی در قرن حاضر هستند، که نقش بی بدیلی در تحقق آزادی اطلاعات در جوامع دارند.
تحقق آزادی بیان و عقیده به عنوان یکی از مهمترین آرمان های جوامع انسانی نیز مرهون رشد و توسعه رسانه ها و قلم آزاد روزنامه نگاران بوده است.
این مهم تا به آنجا در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای اهمیت بوده که به صراحت در اصل ۲۴ قانون اساسی به نقش مطبوعات و آزادی آن ها اشاره شده است.
متاسفانه با وجود تعریف صریح و معیارهای مشخص شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی، اخیراً در استان کرمانشاه مشاهده می شود برخی از مدیران در مقابل نقد یک رسانه ، عنان و اختیار خود را از کف داده و بدون کوچکترین توجهی به شرایط موجود کشور، شکایت از منتقد و روزنامه نگار را در دستور کار خود قرار می دهند.
با نگاهی به تعدد شکایات از رسانه ها و روزنامه نگاران در دو سال گذشته مشخص می شود که این روند تا کنون در کرمانشاه بی سابقه بوده و این نشان از یک تفکر اشتباه نزد تعدادی از مدیران و مسئولان استان است.
این بیانیه ادامه می دهد: به مدیران اجرایی استان توصیه می شود ضمن پذیرش انتقاد سازنده با سعه صدر با آن برخورد کرده و با گفت و گو و تعامل بیشتر با منتقدان و روزنامه نگاران، در راستای وفاق و همدلی بیشتر که مورد تاکید مکرر مقام معظم رهبری است، گام بردارند.
خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه اقدام اخیر شهردار و رئیس شورای شهر کرمانشاه در شکایت از حسنعلی مهدوی روزنامه نگار با سابقه استان و رئیس شورای سیاست گذاری نشریه غرب را که منجر به صدور حکم کم سابقه ممنوع القلمی به مدت یک سال شده را به شدت محکوم کرده و این رویه را به صلاح استان و به ویژه شورای شهر و شهردار نمی داند.
خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه براساس وظیفه ذاتی و صنفی خود ضمن حمایت از این روزنامه نگار، پرونده شکایت مذکور را توسط وکلای این خانه تا رفع مشکل پیگیری و از هیچ گونه حمایت و همراهی دریغ نخواهد کرد.
خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.