پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 2611
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵ |
با حضور رئیس جمهور؛

فاز نخست سامانه گرمسیری در کرمانشاه افتتاح شد

مرحله نخست طرح سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه با چند طرح بزرگ ملی در غرب کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، همزمان با افتتاح مرحله نخست طرح گرمسیری انتقال آب در کرمانشاه، چند پروژه عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس بهره‌برداری شد.
براساس این گزارش، طرح گرمسیری انتقال آب در استان کرمانشاه با اعتباری بیش از هفت هزار میلیارد تومان افتتاح شد، همچنین آب سد داریان در اورامانات با اجرای این پروژه به شهرستان‌های گرمسیری استان و مناطق همجوار منتقل می‌شود.
آئین افتتاحیه و بهره‌برداری همزمان چند طرح آبی و پروژه بزرگ غرب کشور به ویژه در منطقه ازگله (روستای دره ژاله اولیا) از توابع استان کرمانشاه مشتمل بر طرح سد هیروی، سد شهدای ازگله، تونل نوسود و سامانه گرمسیری با حضور رئیس جمهور انجام گرفت.
بهره‌برداری و افتتاح سد و شبکه آبیاری جامیشان (شهرستان سنقروکلیایی و صحنه) و آبگیری رسمی سد مخزنی شرفشاه (در سومار) به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.
فاز نخست طرح بزرگ تنظیم و انتقال آب‌های گرمسیری با هدف مدیریت و کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از وقوع سیل، تأمین آب شرب کشاورزی و نیازهای ضروری مردم استان و توسعه استان‌های غرب و جنوب کشور به بهره‌برداری رسید.

مطالعات سد و شبکه آبیاری جامیشان سال ۸۸ و نیز عملیات اجرایی آن سال ۹۱ آغاز به کار کرده است، همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح هزینه تخصیص یافته است.
عملیات احداث سد مخزنی شرفشاه گیلانغرب نیز اوایل سال ۸۹ آغاز شده و دریاچه سد ۴۲۰ هکتار با قابلیت ذخیره سازی بیش از ۱۳۱ میلیون متر مکعب است، که می‌تواند آب مورد نیاز ۴۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بخش‌های مختلف را تأمین کند.
طرح تونل انتقال آب نوسود و بند انحرافی هیروی نیز بخشی از طرح بزرگ تأمین آب دشت‌های گرمسیری غرب کشور محسوب می‌شود، که به طول ۴۸ کیلومتر و در دو قطعه افتتاح و راه اندازی شد.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.