پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 2541
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ |
نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی:

هدایت در مسیر سعادت فسلفه تعلیم و تربیت کودکان است

نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت‌های کانون، مهمترین اثر تربیتی را بر روی کودکان دارد و هدایت در مسیر سعادت فسلفه تعلیم و تربیت کودکان است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه و به نقل از اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، جلسه شورای فرهنگی با حضور حسن سلیمانی نماینده مردم شهرهای کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان ناحیه شهرستان صحنه در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون پرورش فکری این شهرستان برگزار شد.
براساس این گزارش، جلسه شورای فرهنگی این اداره کل با حضور اکثر اعضا در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون پرورش فکری شهرستان صحنه برگزار شد.
حسن سلیمانی در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های گوناگون کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، این فعالیت‌ها را چشمگیر و برای ارتقای سطح سلامت فکری و اندیشه کودکان و نوجوانان مهم عنوان کرد.
نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی افزود: مربیانی که در کانون پرورش فکری در حال فعالیت و خدمت هستند، به عنوان نماینده نیروهای معتقد در تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.
وی کارکردهای تربیتی بر روی کودکان را به عنوان وظیفه مربیان کانون را در تربیت صحیح رفتاری آنان مهم دانست و تاکید کرد: اینکه چگونه کودک پرخاشگر نباشد، اجتماع خواه باشد،  آزار رسان نباشد، نیازهایش را چگونه برطرف کند، و…این موضوع‌ها با تربیت و رفتار صحیح از سوی همکاران کانون میسر می‌شود.
سلیمانی خطاب به مربیان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه متذکر شد: افزود: مربیان کانون در مراکز با کودکان پاکی سروکار دارند که به مثابه زمین کشت هستند، لذا با یک زمین مستعد روبه رو هستند که آمادگی قابلیت کشت را هم دارد.
این مسوول با اشاره به اینکه کودک را باید در پرهیز از هرچیز بد و گرایش به هر چیز خوب سوق داد، گفت: اینکه گفته می‌شود مربی و معلم چگونه می تواند کودکان را در مسیر سعادت قرار دهد، این امر همان هدف از فلسفه تعلیم و تربیت است.
نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی گفت: نوع رفتار با کودکانی که به مراکز کانون می آیند، مهم است و مربیان با آموزش حسنه ها و پسندهای نیکوی اخلاقی و… باید انسان هایی بسازند که در آینده از نتیجه اش راضی باشند.
سلیمانی عنوان کرد: باید با توجه به توانایی، قابلیت و  آموزش مهارتی که در کارکنان کانون های فرهنگی وجود دارد، باید بچه‌ها و کودکان را به راه و رسمی هدایت کنند و مسایل تربیت اسلامی، فرهنگی، هنری و آموزشی را به نحوی به آن ها یاد دهند که آن ها در خدمت نظام مقدس جهوری اسلامی قرار بگیرند.
نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قابلییت بسیاری در کانون هست و مربیان کانون پرورش فکری با ارائه آموزش‌ها و  شیوه‌های مختلف اثرگذاری تربیتی خوبی را بر کودکان دارند.
مهناز فتاحی در این جلسه به تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری در سال‌های گذشته و به صورت ویژه در بخش امدادفرهنگی پرداخت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت های فرهنگی شاخصی همچون شادپیمایی عروسک‌ها و… تصریح کرد: در سال جاری با حمایت مسوولان استان برنامه های کلان فرهنگی کانون استان کرمانشاه برای کودکان و نوجوانان با وسعت و برجستگی بیشتری برگزار خواهد شد.

بنا به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، برگزاری جلسه‌های شورای فرهنگی این اداره کل با هدف تعامل بیشتر با نمایندگان، فرمانداران، شهرداران و دیگر مسوولان محلی در شهرهای مختلف استان ادامه خواهد داشت.
گفتنی است در این جلسه، کلیپی از روند امداد فرهنگی که در طول سال های گذشته در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شد، برای حاضران در جلسه شورای فرهنگی به نمایش درآمد و در پایان این مراسم، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون و نویسنده کتاب «فرنگیس»، این کتاب را به حسن سلیمانی، نماینده مجلس شورای اسلامی اهدا کرد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.