پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 20669
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار ویژه, اقتصادی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵ |
استاندار کرمانشاه گفت:

وارثان بیکاری مزمن در کرمانشاهیم

استاندار کرمانشاه گفت: ما وارثان بیکاری مزمن هستیم.
وارثان بیکاری مزمن در کرمانشاهیم

به گزارش خبرنگار شهرروشن از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر در نشست بررسی وضعیت تسهیلات اعطایی بانک‌های عامل استان که با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و روسای بانک‌های عامل بانک‌ها برگزار شد، عنوان کرد: در نشست امروز عملکرد بانک‌ها در ردیف‌های تکلیفی و همراهی با نهادهای استان و مجموعه‌های مرتبط با حوزه اشتغال استان مانند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر مجموعه ها مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در این نشست جمع بندی پرداخت تسهیلات بانکی استان در سال ۱۴۰۲ و دو ماهه اول سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر ارشد استان گفت: با دستور ویژه رئیس جمهور برای تمرکز و ایجاد پشتیبانی بهتر از استان‌های دارای شرایط مشابه کرمانشاه یک کارگروه تشکیل شده، که فردا اولین نشست آن با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار می‌شود.

وی گفت: در این نشست پشتیبانیها و راهکارهای لازم برای حل مشکلات حوزه اشتغال استان کرمانشاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: طی سال‌های ۹۳ تا ۹۸ به مدت شش سال متوالی استان کرمانشاه در رتبه اول بیکاری بوده و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱دوم بوده است و در ۱۴۰۲ هم احتمالا رتبه دوم خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در واقع ما وارث بیکاری مزمن در استان هستیم و در این شرایط دولت مَردمی رئیسی با تشکیل یک کارگروه ویژه به ریاست معاون اول رئیس جمهور به دنبال بهبود این وضعیت دشوار و حل مشکلات حوزه اشتغال است.

استانداربا اشاره به اینکه، زمان کم است و درخواست زیاد از مسئولان حاضر در جلسه خواست سریعا نتیجه نهایی کار را مشخص کنند و تا شب اطلاع دهند و جمع بندی شود.

گفتنی است: در این نشست گزارشی از پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه، اعتبارات تسهیلات سفر ریاست جمهوری و تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک‌ها ارائه شد.

برای پرداخت تسهیلات تا پایان خردادماه فرصت داریم

محمود رشیدی اقدم نیز در این جلسه اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف تا پایان خردادماه وقت داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه افزود: تا فردا برنامه‌های بانکی مشخص و ارائه شود و سقف پرداختی را بانک‌های عامل مشخص کنند و تا ۱۵ خردادماه جمع بندی را به ثبت برسانیم.

بهزاد شهبازی نیز گفت: تعهد ما برای پرداخت تسهیلات در سال گذشته دوهزار و ۳۲۰ نفر بوده که سه هزار و ۶۵۵ نفر تحقق داشته ایم و در مجموع در جز سه ۱۴۴۱ فقره پرداخت داشته ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه آمار تسهیلات بانک تجارت را با رشد خوبی اعلام کرد و افزود: مهر ایران نیز ورود جدی داشته است، پست بانک نیز ورودش در سال گذشته خوب بوده، اما انتهای سال تعهدات عملی نشد.

وی ادامه داد: مشکل در بانک شهر داریم، که از ۲۷ میلیارد تومان تا امروز ۱۱٪ آن محقق شده است.

گفتنی است، در این جلسه گزارش رتبه بندی دستگاه های اجرایی استان در زمینه دریافت منابع تبصره ۱۸ مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.