پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 20239
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵ |
مدیرکل گمرک کرمانشاه خبر داد

افزایش ۲۷ درصدی صادرات از مرزهای کرمانشاه 

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: مرزهای استان ۲۷ درصد افزایش صادرات نسبت به سال گذشته را داشته است.
افزایش ۲۷ درصدی صادرات از مرزهای کرمانشاه 

به گزارش خبرنگار شهرروشن از کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این میزان صادرات کالا در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۲۷ درصد افزایش و از حیث وزن رشدی ۷ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع صادرات کالا از  گمرکات استان در سال گذشته، گمرک پرویزخان با صادرات یک میلیاردو ۲۳۴ میلیون دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۸ هزارتن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۹۳۳ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۵۶ هزار تن در جایگاه دوم و گمرک سومار با صادرات ۸۱۵ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه سهم گمرکات شیخ صله و شوشمی از مجموع صادرات یکساله استان را به ترتیب ۳۷۱ میلیون دلار به وزن ۶۲۵ هزار تن و ۴۷ میلیون دلار به وزن ۳۱۸ هزار تن عنوان کرد.

این مسئول حجم  صادرات کالا از استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ را ۷ میلیون و ۲۷۳ هزار تن به ارزش سه میلیاردو ۴۰۰ میلیون دلار عنوان کرد.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک،میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… می‌باشد.

انتهای پیام/ رحمانی

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال ایتا شهرروشن بخوانید. (کلیک کنید)

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.