پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 20229
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷ |
مدیرکل راهداری مطرح کرد

کاهش تلفات جاده‌ای در اولویت راهداری/ ۱۲ میلیون تردد در کرمانشاه ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه کاهش تلفات جاده‌ای را اولویت راهداری دانست و گفت: در ایام اجرای طرح راهداری نوروزی، ۱۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد.
کاهش تلفات جاده‌ای در اولویت راهداری/ ۱۲ میلیون تردد در کرمانشاه ثبت شد

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی در جمع خبرنگاران گفت: پس از اتمام طرح راهداری نوروزی این اداره کل از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه ١۴٠٣ با تلاش های مستمر و شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، خوشبختانه کاهش ۵۰ درصدی حوادث جاده‌ای منجر به تلفات را در جاده‌های استان داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: آشکارسازی نقاط پرحادثه، مرمت رویه راه‌ها، نصب علائم و تجهیزات ایمنی، خط‌کشی راه‌ها، ایمن‌سازی نقاط و تقاطع‌های حادثه‌آفرین از اقدامات مؤثری است که مجموعه راهداری به منظور کاهش حوادث جاده‌ای تا قبل از شروع طرح انجام و در صورت نیاز هم در حین طرح مبادرت به انجام اقدامات لازم کرده است.

این مسئول ادامه داد: طی این مدت ۵٠٠ نفر از همکاران راهدار در قالب ۴۹ اکیپ گشت راهداری و همچنین استقرار در ۴۴ راهدارخانه و پایگاه راهداری، با استفاده از ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به صورت شبانه روزی در ١۴ شهرستان تابعه استان کرمانشاه حضور داشته‌اند.

کهریزی درباره میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی روزهای طرح نوروزی، گفت: در ایام اجرای طرح راهداری نوروزی، ۱۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ثبت شده است. ضمن اینکه رصد سوانح و حوادث جاده‌ای و میزان ترافیک عبوری از سطح جاده‌های استان و ساعت اوج تردد و همچنین ساعات وقوع حوادث در مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت مستمر کنترل و تصمیمات لازم اخذ می‌شود.

پویش چشم به راه ایم در کرمانشاه اجرا شد

دکتر کهریزی با بیان اینکه کاهش سوانح جاده‌ای همیشه در اولویت اقدامات راهداری قرار دارد، گفت: فرهنگ سازی و آموزش نکات ایمنی در سفرها برای مسافران نوروزی با اجرای پویش (چشم به راهیم) و ایجاد ایستگاه در مجتمع خدمات رفاهی آناهیتا در ورودی استان (سه راهی نهاوند) برای استراحت و آموزش نکات ایمنی با اجرایی برنامه های متنوع فرهنگی انجام شد.

کهریزی ضمن تشکر از کاربران جاده‌ای بیان کرد: رانندگان و همراهان آنان با رعایت قوانین، مقررات رانندگی و احتیاط هنگام رانندگی، نقش مؤثری در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای دارند.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.