پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 1985
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, ورزشی تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ |
با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی و کارشناسان یونسکو در کرمانشاه:

جشنواره بومی محلی در کرمانشاه برگزار شد/ استقبال کارشناسان یونسکو از ورزش ملی زوران در کرمانشاه

جشنواره ورزش های بومی محلی با استقبال کارشناسان یونسکو و نمایندگان فدارسیون جهانی از ورزش های سنتی به ویژه ورزش زوران در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، بهرام بهروش در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در راستای ثبت ملی ورزش زوران به نام کرمانشاه تلاش و برنامه های بسیاری را با توجه به پتانسیل این منطقه مرزی طی این سال ها در دستور کار خویش قرار داده است، اظهار داشت: جوانان استان کرمانشاه استعداد بسیاری در ورزش های محلی دارند و به دلیل قدمت ورزش زوران در استان علاوه بر ثبت ملی این ورزش برای راه اندازی دومین و بزرگترین گود زوران کشور و در منطقه کنگاور و ثبت جهانی آن در حال رایزنی و فعالیت موثر هستیم.

بهرام بهروش رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه با بیان اینکه در هفته قبل به همراه فرشاد احمدوند نایب رییس این هیات دیداری صمیمی با آیت الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در راستای انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی و کارشناسان یونسکو انجام شده است، خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه ضمن بیان تاریخچه این بازی ها به خصوص رشته زوران از برگزاری چنین جشنواره هایی ابراز خرسندی کرده و رسوم و آداب کهن را که با تغذیه سالم و ارگانیک بوده را از میراث قدما دانسته و بر حفظ و احیای آن تاکید کرده است.
این مسوول در این دیدار از نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و این عالم ربانی و درخواست کرد تا در مجالس وعظ بیشتر از قبل؛ جوانان و سایر آحاد جامعه را به ورزش به ویژه ورزش های سنتی و گروهی تشویق کنند که بی شک مهمترین مزایای آن علاوه بر تندرستی، گرم تر شدن کانون خانواده و فاصله گرفتن از دنیای مجازی خواهد بود.
براساس این گزارش، جشنواره بومی محلی استان کرمانشاه در روستای ده پهن با حضور دکتر جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور ، ژائوئن رییس انجمن جهانی ورزش ها و بازی های سنتی از فرانسه، پتروف کارشناس ورزش های سنتی یونسکو از کشور بلغارستان و بهرام بهروش رئیس هیات بومی محلی استان و سرپرست انجمن زوران کشور در کرمانشاه انجام پذیرفت.

بهرام بهروش رئیس بازی های بومی محلی و رئیس انجمن زوران کشور از برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در صبح روز جمعه به مدت ۲ روز در ۲۳ و ۲۴ فروردین سال جاری و در بخش مرکزی کرمانشاه روستای ده پهن خبر داد.
این مسوول گفت: این جشنواره که با حضور دکتر جعفری ریاست فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور، ژائوئن رئیس انجمن جهانی ورزش ها و بازی های سنتی از فرانسه، پتروف کارشناس ورزش های سنتی یونسکو از کشور بلغارستان با هدف بالا بردن روحیه جوانان روستایی و همچنین شناختن آداب و سنت استان کرمانشاه به جهان برگزار شده است.
گفتنی است، این مسابقات که با همت بهرام بهروش رئیس بازی های بومی محلی و رئیس انجمن زوران کشور برگزار شد، مورد استقبال گرم مسئولان استانی، هیات های ورزشی، عشایر، روستائیان و سایر هموطنان استان قرار گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.