پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 19660
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ |
استاندار کرمانشاه:

اورامانات پتانسیل قطب گردشگری را دارد/ لزوم سرمایه‌گذاری بر حوزه گردشگری کرمانشاه

استاندار کرمانشاه اورامانات را دارای پتانسیل قطب گردشگری دانست و گفت: سرمایه‌گذاری بر حوزه گردشگری استان در سال آتی الزامی است.
اورامانات پتانسیل قطب گردشگری را دارد/ لزوم سرمایه‌گذاری بر حوزه گردشگری کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در سفر یک روزه به پاوه در دیدار با معتمدان و نخبگان این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد، اظهار داشت: میراث‌فرهنگی و گردشگری یک مسأله ذوقی و سلیقه ای نیست، از مهمترین فرصت‌های استان حوزه گردشگری را می‌توان نام بردکه از سال آینده با تمرکز بیشتری در مورد آن اقدام می‌شود، مدیریت استان به پاوه و دیگر مناطق اورامی از سال آینده نیز بیشتر می‌شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: گردشگری هرمنطقه باید متناسب با ارزش ها و زیست بوم آن منطقه باشد، این استان برای قرار گرفتن در مسیر تحول و رونق اقتصادی و فرهنگی نیازمند انتخاب یک محور به عنوان پیشران برای توسعه است، گردشگری می‌تواند این نقش را ایفاء کند و دیگر حوزه‌های شهرستان را به حرکت درآورد.

این مسئول به وجود ۶ مرز فعال در استان اشاره و بیان کرد: تقویت و ساماندهی مرزهای استان و استفاده از ظرفیت‌های مرزی می‌تواند فرصتی بسیار مناسب و مغتنم برای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت در استان باشد.

از ظرفیت‌های مرزی کرمانشاه به خوبی استفاده نشده است

صحرایی به فعال و پویا بودن مرزهای کرمانشاه اشاره کرد و افزود: تا امروز از ظرفیت‌های مرزی به خوبی استفاده نشده، درحالیکه باید این حوزه منشأ خیر و برکت برای استان باشد.

معتمدان در ساماندهی کولبران می‌توانند موثر باشند

استاندار کرمانشاه کولبری را راهکار موثرو مناسبی برای رفع مشکل اشتغال در مناطق مرزی ندانست و گفت: در این زمینه نگاه ما این است، که مرزها به سمت استفاده پایدار با حفظ کرامت مرزنشینان با کار در بازارچه‌ها حرکت کنند، کولبران باید در قالب تشکیل بازارچه‌های مرزی که در شأن شخصیت شان هست فعالیت داشته باشند و معتمدان مناطق مرزی در ساماندهی این مساله می‌توانند بسیار حائز اهمیت باشند.

منفعت مرزهای کرمانشاه باید عاید مرزنشینان شود

صحرایی ادامه داد: وزارت کشور معتقد است، منفعت مرزها باید عاید مرزنشینان شود، بازارچه های مرزی نباید تنها در زمینه خرید و فروش کالا فعال باشد، بازارچه ها باید در همه حوزه‌های اقتصادی به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.