پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 19217
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ |
مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه:

بیش از ۸۰۰ هزار نفر در کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی دارند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۸۰۳ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و درصد پوشش این بیمه در استان به ۴۰ درصد رسیده است.
بیش از ۸۰۰ هزار نفر در کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی دارند

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، اسکندر کاکایی ظهر امروز در در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار داشت: دو سال اخیر دو درصد به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان اضافه شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: نسبت به میانگین ۵۴ درصدی کشور در جذب تامین اجتماعی عقب هستیم، که دلیل آن نیز فعالیت سایر صندوق‌های بیمه‌ای از جمله نیروهای مسلح، بازنشستگان کشوری، بیمه روستاییان و عشایر و… است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۰۳ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و درصد پوشش این بیمه در استان به ۴۰ درصد رسیده، افزود: تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در کرمانشاه ۲۶۷ هزار نفر و تعداد بیمه شدگان اجباری نیز ۱۵۸ هزار و ۴۵۰ نفر است، همچنین سه هزار و ۴۰۰ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

این مسئول با تاکید براینکه ۸۶ هزار مستمری‌بگیر اصلی نیز در استان داریم، که میزان پرداختی مستمری آنها در ماه گذشته ۵۴۴ میلیارد تومان بوده، گفت: مجموع بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران در این مدت در مجموع ۲۰ هزار نفر رشد داشتند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه رشد بیمه شدگان اجباری در دو سال اخیر را بی‌نظیر دانست و با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری در این چهار سال نه هزار نفر افزایش داشته، افزود: حداقل هفت هزار نفر آن‌ها مربوط به بخش صنعت بودند.

کاکایی میانگین تعداد بیمه شدگان اجباری در سنوات گذشته سالانه را یک هزار و ۸۰۰ تا دو هزار نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در دو سال گذشته هر سال حدود سه هزار نفر بودند، همچنین ۲۱ هزار کارگاه در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، که اشتغالزایی آن‌ها از یک نفر تا چند صد نفر است.

این مسئول به معضل فرار بیمه‌ای هم اشاره و بیان داشت: این فرار بیمه‌ای گاهی از سوی خود کارفرمایان رخ می‌دهد، که تمایلی به بیمه نیروهای خود ندارند. در برخی موارد هم خود کارگران به این موضوع دامن می‌کنند و مطالبه‌گری نمی‌کنند.

وی به طلب ۴۸۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان داشت و با تاکید بر اینکه پرداخت این مطالبات کمک خوبی به تامین منابع است، از رویکرد تامین اجتماعی برای توسعه پوشش بیمه در بین اقشار مختلف جامعه خبر داد.

این مسئول با یادآوری اینکه بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار در دستور کار است، گفت: بالغ بر ۱۰ هزار زن خانه‌دار و ۱۳۰۰ دانشجو در کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی هستند، چراکه توسعه پوشش بیمه جامعه کمک به رفع ناترازی منابع خواهد بود، که البته سنوات اخیر در دولت سیزدهم موضوع ناترازی تا اندازه زیادی حل شده و نه تنها برای پرداخت مستمری دیگر نیازی به استقراض از بانک‌ها نداریم، بلکه بخش زیادی از پرداختی ها به بانک‌ رفاه داشتیم نیز تسویه شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اعتراضات بازنشستگان نسبت به دریافتی و مستمری اشاره و عنوان کرد: مستمری بازنشستگان در چهار سال اخیر و در قالب طرح همسان سازی و  برخی مصوبات قانونی ۱۵۰ درصد رشد داشته، از طرفی سازمان به تنهایی نمی‌تواند هیچ افزایشی در دستمزدها اعمال کند و برای هر افزایش مستمری نیازمند مصوبه مجلس و یا هیات وزیران داریم، لذا دلیل تفاوت در مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در واقع تفاوت در دستمزد و سابقه بیمه شدگان در مدت بیمه پردازی است.

وی به توسعه خدمات از جمله ارائه ۵۹ خدمت مهم به صورت غیرحضوری اشاره و بیان کرد: علاوه بر توسعه خدمات الکترونیک، تقاضا داریم مَردم مراقب پیامک‌های جعلی که ادعا می‌شود از سوی تامین اجتماعی ارسال شده، باشند، ما هیچگونه پیامکی برای واریز به حسابی خاص ارسال نمی‌کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اگر شهروندان سوالی درباره خدمات و مسائل مربوط به تامین اجتماعی دارند می‌توانند از طریق سامانه گویای ۱۴۲۰ با این سازمان در میان بگذارند و پاسخ دریافت کنند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.