پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 19211
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ |
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه خبر داد

پرداخت ۶۸ میلیارد ریال بیمه سلامت زوجین نابارور در کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: برای یک هزار و ۸۲۴ زوج نابارور در این استان پرونده درمان شکیل و برای مبلغ ۶۸ میلیارد ریال به مراکز درمانی پرداخت شده است.
پرداخت ۶۸ میلیارد ریال بیمه سلامت زوجین ناباور در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، رضا تحویلیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار داشت: یکی از خدمات ارزنده نظام در قالب بیمه سلامت ارائه خدمات درمانی رایگان به زوجین نابارور است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی این زوجین توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، گفت: برای یک هزار و ۸۲۴ زوج نابارور در این استان پرونده درمان ناباروری تشکیل شده، که برای درمان و بستری مبلغ ۶۸ میلیارد ریال به مراکز درمانی پرداخت شده است.

وی به شاهکار دولت در ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج است که خدمات آن به بیماران بی‌نظیر است، اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی این صندوق در کرمانشاه صورت گرفته و پیشتر هزینه‌های درمانی پنج نوع بیماری از جمله دیالیزی، هموفیلی و ام‌اس تحت پوشش بیمه سلامت بود.

این مسئول هزینه‌های درمانی برخی از بیماری‌های صعب العلاج را برای خانواده‌های توانمند نیز بالا دانست و گفت: بیش از ۳۱ هزار بیمار صعب العلاج و خاص در این استان نشان‌دار شده‌اند، همچنین با ایجاد این صندوق در سال گذشته تعداد بیماری‌های تحت پوشش از پنج به ۱۰۷ نوع رسیده است.

تحویلیان با یادآوری اینکه مبالغ پرداختی برای هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج ۳۶۷ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال بوده است، تعداد مراجعه بیماران خاص و صعب العلاج به مراکز درمانی از زمان ایجاد این صندوق در سال گذشته را ۱۵۱ هزار و ۶۲۵ بار اعلام کرد.

وی ۵۸ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش بیمه سلامت دانست، که از ۵۰ درصد آن به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و پنج دهک درآمدی اول جامعه توسط این سازمان تحت پوشش هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از تعداد بیمه شدگان رایگان در دهک‌های یک تا پنج و نیز بیمه شدگان روستایی در این استان ۸۰۶ هزار نفر خبر داد و افزود: پوشش بیمه‌ای خدمات، داروی و خدمات توانبخشی نیز رایگان است.

تحویلیان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۱۲ میلیارد ریال به مراکز درمانی دولتی این استان بابت هزینه‌های بیمه شدگان این سازمان پرداخت شده، گفت: طلب داروخانه‌های دولتی دانشگاهی تاآخر آذر ماه، داروخانه‌های خصوصی و دولتی غیردانشگاهی تا آخر آبان و پزشکان طرف قرارداد در این استان تا اواخر مهر سال جاری را پرداخت کردیم.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.