پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 19047
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ |
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه مطرح کرد

لزوم استعلام سریع آمار انشعاب غیرمجاز آب در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: ظرف یک هفته آمار انشعاب غیر مجاز آب در استان اعلام شود.
لزوم استعلام سریع آمار انشعاب غیرمجاز آب در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، طهماسب نجفی، پیش ازظهر امروز در جلسه قرارگاه آب شرب کرمانشاه، که با حضور مسئولان ذیربط استانی در سالن جلسات شهید قلیوند استانداری برگزار شد با اشاره به کاهش بارندگی‌های چند سال اخیر در استان، گفت: از قرار معلوم تابستان پیش رو از نظر منابع آب سخت به نظر می‌رسد، همه دستگاه‌های مربوطه باید از هم اکنون آمادگی‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

در نواحی شرقی با کم بارشی مواجه هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به انشعابات غیرمجاز آب در استان، بارش کم نذولات آسمانی و مشکل کمبود آب در اکثر مناطق از دستگاه‌های مربوطه حاضر در جلسه خواست از هم اکنون برای تابستان سختی که در زمینه آب خواهیم داشت، آماده باشند و انشعابات غیرمجاز را ظرف یک هفته اخیر اعلام کنند.

نجفی با یادآوری اینکه هرآنچه امروزه با توجه به وضعیت نامناسب آبخوان‌ها و آب‌های زیرزمینی در استان به آن نیاز داریم را منوط به بارش برف دانست و افزود: سال جاری آنطور که باید در نقاط مختلف استان بارش برف رخ نداده، حتی بارش باران نیز پراکندگی مناسبی در استان نداشته و در نواحی شرقی با کم بارشی مواجه‌ایم.

این مسئول با تاکید بر شرایط کنونی کم بارشی، متذکر شد: لازم است تمهیدات لازم از هم اکنون برای مدیریت فصل گرمای تابستان پیش رو مدیریت شود.

طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا تا قبل از فصل گرما به نتیجه برسد

نجفی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با تأمین آب که در دست اجرا است، گفت: طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، باید تا قبل از فرارسیدن فصل گرما به نتیجه برسد.

برخورد با انشعابات و چاه‌های غیر مجاز در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه خواستار برخورد با انشعابات و چاه‌های غیرمجاز خصوصا مواردی که در نزدیکی منابع تأمین آب قرار دارند شد و تأکید کرد: مناطقی که تنش آبی بیشتری دارند، باید در این زمینه در اولویت قرار گیرند و مدیریت کاشت محصولات آب‌بَر نیز باید از سوی جهاد کشاورزی با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به مشکلات آب در هرسین، طی این جلسه از مدیران آبفا، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی خواست در خصوص اعتبارات مورد نیاز از اکنون مکاتبه شود و منابع مطرح شده بایستی هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد، تا تابستان دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.