پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18931
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۸ |
با حضور استاندار کرمانشاه انجام شد

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ۸ روستای سرپل‌ذهاب

آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ۸ روستایی کانی عزیز و قورچی باشی در شهرستان سرپل‌ذهاب در جریان سفر استاندار کرمانشاه ( با هدف بهرمندی ۳۱۶ خانوار این شهرستان از نعمت آب شرب) انجام شد.
بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ۸ روستای سرپل‌ذهاب

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ۸ روستای سرپل‌ذهاب، با حضور استاندار کرمانشاه، فرمانده قرارگاه نجف اشرف، فرماندار سرپل ذهاب، معاون عمرانی استانداری، مدیرعامل آبفا استان، نماینده شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی برگزار و در این راستا، ۳۱۶ خانوار با جمعیت ۱۳۸۵ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند‌.
.
محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و همراهان در ابتدای سفر خود با حضور در گلزار شهدای شهر سرپل‌ذهاب  با اهدای گُل و قرائت قرآن به مقام شامخ شهدا این شهرستان ادای احترام کردند.

پانزدهمین سفر استاندار با رویکرد جدیدی انجام شد و در این سفرمشکلات و دغدغه‌های اصلی هر شهرستان با حضور معاونان استاندار، مدیران استان و شهرستان و صاحب نظران آن حوزه بررسی و پیگیری می‌شود.

معاونان استاندار در ادامه این سفر مسائل و طرح‌های حوزه خود را بررسی و جمع بندی آن را در جلسه شورای اداری شهرستان ارائه کردند و در نهایت به صورت مصوبات عملیاتی در خواهد آمد.

در این جلسات مطرح شد، بخش عمده اقدامات کارشناسی هم در جلسات و بازدیدهای تیم‌های اعزامی استاندار در روزها و هفته‌های گذشته و پیش از سفر انجام شده است.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به مصوبات خوبی که برای پیشرفت و آبادانی شهرستان سرپل‌ذهاب به تصویب رسید، گفت: تلاش می‌کنیم بخشی از مصوبات تا نیمه شعبان اجرایی شود.

۱۲۰ روستای سرپل ذهاب تا ۲ ساله آینده آبرسانی می‌شوند

رضا داودی در این مراسم از پروژه آبرسانی به مجتمع ۸ روستایی کانی عزیز و قورچی باشی در سرپل‌ذهاب با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و افزود: این پروژه در سال ۹۸ آغاز به کار کرده بود، اما در دولت جدید از کندی خارج شد و سرعت گرفت و امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تأکید کرد: تأمین آب پروژه آبرسانی مجتمع هشت روستایی کانی عزیز و قورچی باشی از آبشار پیران انجام گرفته، این پروژه از سال ۹۸ آغاز به کار کرده، اما پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نداشته است، که با عزم جدی و با همکاری قرارگاه نجف اشرف این پروژه وارد فاز عملیاتی شده است.

این مسئول ادامه داد: این پروژه با ایجاد ۱۵ کیلومتر خطوط لوله به منظور آبرسانی ۲ مخزن ۳۰۰ و ۱۵۰ متر مکعبی برای پمپاژ آب تعبیه شده است.

وی تاکید کرد: تا آخرسال‌جاری آب رسانی ۴۵ روستا قرار است بهره‌برداری برسد، که این ۴۵ روستا در قالب ۲ پروژه جیگران و تپه ماران با ۶۰ کیلومتر شبکه آبرسانی به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول از انعقاد قرارداد دوم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: برای ادامه روند پروژه‌های آبرسانی استان کرمانشاه، این منطقه به عنوان ششمین استان کشور با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان برای آبرسانی برای ۷۵ روستای سرپل‌ذهاب وارد عمل شده، که در مجموع طی برنامه‌ای یک الی ۲ ساله ۱۲۰ روستا در سرپل‌ذهاب آبرسانی خواهند شد.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.