پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 18591
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصادی, ایران, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ |
رئیس پلیس آگاهی کشور:

اولویت انتظامی مبارزه با جرائم جشن و سرقت است/ اقدامات خوب پلیس کرمانشاه در مقابله با سرقت

رئیس پلیس آگاهی کشور برخورد قاطعانه با جرائم خشن و مبارزه با سرقت ها را 2 اولویت کاری این پلیس طی سه ماه آخرسال عنوان کرد و گفت: برای اجرای درست و به موقع این اولویت ها، برنامه‌های مفصلی تدارک دیده شده است.
اولویت انتظامی مبارزه با جرائم جشن و سرقت است/ اقدامات خوب پلیس کرمانشاه در مقابله با سرقت

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار سرتیپ “محمد قنبری” در قرارگاه مبارزه با سرقت استان، که در سالن جلسات دفتر فرماندهی برگزار شد، اظهار داشت: هر جرمی بنا بر موقعیت و نوع خود برای همه آحاد جامعه آزاردهنده و سبب وارد آوردن لطمات روحی به افراد می‌شود، اما در این میان برخی جرائم خشن و پدیده‌ای مانند سرقت، لطمات روحی را در افراد تشدید می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: جرائم خشن از جمله موضوعاتی است که اگر در جامعه تکرار شود باعث دلسردی و بی اعتمادی مَردم شده و تلاش شبانه روزی همکاران در مجموعه های مختلف انتظامی و دیگر نیروهای نظامی و امنیتی کشور را خدشه دار می‌کند.

وی تصریح کرد: پدیده سرقت نیز دیگر موضوعی است، که هم لطمات روحی به فرد مالباخته و اطرافیانش وارد می‌کند و هم احساس امنیت را از وی می‌گیرد، بنابراین پلیس آگاهی با احصای این مورد، مقابله با این جرائم را در اولویت‌های کاری سه ماهه آخر امسال خود، قرار داده است.

سردار قنبری کشف جرائم خشن در سریعترین زمان ممکن و برخورد قاطعانه با مسببان این نوع جرائم را مورد تاکید قرار داد و گفت: وقتی جرمی خشن در سریعترین زمان ممکن کشف و عاملان آن دستگیر و به سزای عمل خود برسند همین اقدام می‌تواند نقش بازدارنده و پیشگیرانه برای ارتکاب مجدد آن داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: در حوزره سرقت نیز باید اذعان کرد معتادان متجاهر نقش غیرقابل انکاری در ارتکاب آن ها دارند و از همین رو برخورد با این افراد و جمع آوری و تحویل آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به وجود برخی محدودیت‌ها برای نگهداری معتادان متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد، گفت: اولویت جمع آوری و تحویل به این کمپ ها با افرادی است، که سابقه سرقت دارند و چنانچه دست از سرقت برای تامین مواد مصرفی خود برندارند برخوردهای سخت تری با آن ها صورت خواهد گرفت.

سردار قنبری از تقویت گشت های انتظامی در سطح کشور به منظور پیشگیری از وقوع جرائم خشن و سرقت نیز خبر داد و گفت: در کنار این گشت ها، نیروهای یگان ویژه نیز به کمک آمده‌اند تا حلقه محاصره افراد مجرم تنگ تر از قبل شود.

وی ادامه داد: کنترل هوشمند مجرمان در سه استان کشور آغاز شده و کم کم این برنامه در همه استان ها عملیاتی می‌شود تا مَردم بیش از گذشته امنیت موجود را احساس کنند، از سوی دیگر در این طرح افراد مجرم زیر ذره بین پلیس قرار خواهند گرفت و رفتار و حرکات آن ها به صورت مداوم مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

این مقام عالی‌رتبه انتظامی در بخش دیگری از سخنانش امنیت موجود در کرمانشاه را مطلوب و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: در حالی که اردیبهشت امسال سرقت‌ها در کرمانشاه رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌داد، این رقم در روزهای آخر آذرماه به صفر رسیده تا نشان دهد پدیده سرقت در کرمانشاه تا حد قابل قبولی مهار شده است.

سردار قنبری با بیان اینکه کرمانشاه جزو ۱۰ استان اول کشور در حوزه سرقت نیست، گفت: با اقدامات انجام گرفته و برنامه‌های خوبی که توسط فرمانده انتظامی استان در حال انجام است می‌توان امیدوار بود روند کلی سرقت‌ها تا پایان امسال روند کاهشی به خود بگیرد.

این مسئول با قدردانی از تلاش ها و زحمات شبانه روزی سردار حاجیان فرمانده و همه کارکنان انتظامی استان، یاد و خاطره شهدای مظلوم انتظامی شهرستان راسک در سیستان و بلوچستان را هم گرامی داشت و گفت: یقینا عاملان این حادثه دردناک به سزای عمل خود رسیده و پاسخ سختی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.