پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18552
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۲۷ |
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کرمانشاه دارای غنی ترین کادر سلامت و پزشکان کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از نظر کادر سلامت و پزشکان غنی ترین استان کشور است.
کرمانشاه دارای غنی ترین کادر سلامت و پزشکان کشور است

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، قباد محمدی در نشست جامعه پزشکی استان، که با حضور رئیس کل دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه از نظر کادر سلامت و پزشکان، غنی ترین استان در غرب کشور است، این استان روزانه ۵۰۰ بیمار از سایر استان‌ها و ۲۰۰ بیمار از کشور عراق برای امور درمانی خود به مراکز درمانی کرمانشاه مراجعه می‌کنند، این مراجعه نه به دلیل امکانات و تجهیزات بلکه به دلیل کادر پزشکی خبره در استان است.

هر ۳۰۰۰ نفر دارای یک پزشک خانواده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سلامت مَردم را از مهمترین اولویت های دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: برنامه‌های خوبی در حوزه سلامت در استان در حال اجرا است، در طرح غربالگری فشارخون و دیابت که دو هفته است شروع شده، تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر غربالگری شده‌اند و در عین حال طرح پزشک خانواده را که در روستاها آغاز شده بود به شهرها هم گسترش داده‌ایم تا هر سه هزار نفر دارای یک پزشک خانواده باشند.

مرکز جامع سرطان غرب کشور به زودی به بهره برداری می‌رسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، توسعه زیرساخت های بهداشتی، درمانی و آموزشی را یکی دیگر از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته ۵۰ خانه بهداشت در استان به بهره‌برداری رسیده است و اکنون هم ۱۰۰ پروژه در روستاها در حال اجرا است و این در حالی است، که مرکز جامع سرطان غرب کشور که جزء چهار مرکز برتر کشور است به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی ادامه داد: استان کرمانشاه در پیوند مغز و استخوان اطفال و استفاده از سلول های بنیادی جزء استان‌های برتر در کشور است و براساس رتبه‌بندی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه سوم فناوری در کشور را کسب کرده و در حوزه تحقیقات هم در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

این مسئول «سامانه ۱۹۰» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را معرفی کرد و افزود: این سامانه به صورت ۲۴ ساعته از شبانه روز آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات مَردم می‌باشد و این موضوعات تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

محمدی یکی از معضلات استان را مهاجرت پزشکان از استان به سایر استان‌های کشور و حتی خارج از کشور است دانست و افزود: رسیدگی به این موضوع نیازمند عزم استانی و ملی است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیش از دو میلیون نفر جمعیت استان کرمانشاه از ۲۵ بیمارستان دولتی، نیمه دولتی و خصوصی با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تخت فعال بهره‌مند هستند.

گفتنی است، جلسه شورای پیشگیری از جرائم و آسیب های حوزه پزشکی با هدف تعامل بیشتر بین دستگاه قضایی استان و حوزه سلامت، در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد و جمعی از جامعه پزشکی استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ر

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.