پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18472
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۴۷ |
فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد

خط قرمز پلیس حفاظت از جان و مال شهروندان/ ۷۰ درصد جانباختگان و مجروحان در سوانح عابران هستند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه حفاظت از جان و مال شهروندان را خط قرمز پلیس انتظامی دانست و گفت: 70 درصد تلفات جاده‌ای کرمانشاه عابران پیاده هستند.
حفاظت از جان و مال شهروندان، خط قرمز پلیس/ ۷۰ درصد تلفات جاده‌ای کرمانشاه عابران هستند

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان در جلسه قرارگاه کاهش سوانح رانندگی در کرمانشاه، که باحضور مسئولان ذیربط، در سالن جلسات ستاد فرماندهی استان باهدف پیشگیری و مهار آن در استان، برگزار شد، گفت: ۷۰ درصد تلفات جاده‌ای کرمانشاه عابران پیاده هستند.

طی هشت ماه ۸۱ نفر از شهر کرمانشاه جان باختند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عابران پیاده آسیب‌پذیرترین اقشار در سوانح می‌باشند، گفت: دقت و سرعت مطمئنه رانندگان می‌تواند در بروز این وقایع خصوصاً برای جلوگیری از تلفات عابرین بسیار موثر باشد.

این مسئول ادامه داد: طی هشت ماه سپری شده از سال جاری، ۸۱ نفر از شهروندان کرمانشاهی جان خود را در اثر بی دقتی حین رانندگی، از دست داده‌اند، که از این تعداد بیش از ۷۰درصد آنها عابرین پیاده می‌باشند.

سردار حاجیان گفت: ترافیک مسئله‌ی بین بخشی است و همه سازمان های مرتبط باید به خوبی وظایف خود را در این خصوص ایفا کنند، تا شاهد کمترین سوانح رانندگی در سطح استان باشیم.

مشکلات ترافیکی باید بر مبنای علم و تحقیق حل شود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه معتقد بود، حل مشکلات ترافیکی باید برمبنای علم و تحقیق باشد و رفع نقاط پرخطر برمبنای اصول علمی امکانپذیر است.

برای جبران کاستی‌ها باید جهادی عمل کرد

این مسئول ضمن تقدیر از اقدامات و خدمات شهرداری طی دوسال گذشته، گفت: حرکت به سوی کنترل هوشمند ترافیک گریز ناپذیر است و برای جبران کاستیهای گذشته، باید به صورت جهادی عمل کرد.

سردار حاجیان افزود: حفاظت از جان و مال شهروندان خط قرمز پلیس بوده و هست، لذا در این خصوص انتظامی استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان، در خاتمه سخنانش از رانندگان و عابران خواست دقت لازم را درتردد داشته باشند، ارتقاء فرهنگ ترافیک وظیفه تمام نهادها و سازمان های فرهنگ ساز و مولد فرهنگ می‌باشد، که به نظر می‌رسد به خوبی به آن پرداخته نشده است، که این امری همگانی است.

حرکت به سوی هوشمند سازی ترافیک آغاز شده است

نادر نوروزی شهردار کلانشهر کرمانشاه در ادامه این جلسه با اشاره به نصب دوربین های کنترل تخلفات در بزرگراه ها عنوان کرد: حرکت به سوی هوشمندسازی کنترل ترافیک در کلانشهر کرمانشاه آغاز شده است و انشاءالله تا آخر سال آینده ترافیک در همه معابر کرمانشاه به صورت هوشمند و با استفاده از دوربین ها کنترل می‌شود.

گفتنی است، در این جلسه تصمیماتی در خصوص انضباط بخشی و کنترل سوانح رانندگی در کلانشهر کرمانشاه گرفته شد، از جمله بازدید میدانی هفتگی از معابر و تشکیل کارگروه در محل نقاط پرخطر با حضور فرمانده انتظامی استان و مسئولان دستگاه های ذیربط، همچنین ارائه راهکارها در دو حوزه ایمنی و انضباط ترافیکی با تعیین مدت زمان اجرا، مرتبط با شرح وظایف هر دستگاه از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.