پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18466
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۲۷ |
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

جرایم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت ویژه رسیدگی می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: صیانت از انتخابات تکلیف دست اندرکارانی است که زمینه و بستر تحقق انتخابات دقیق و توام با عدالت را فراهم می‌کنند.
جرایم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت ویژه رسیدگی می‌شود

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، به نقل از اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه؛ نیکزاد عباسی اظهار کرد: مطابق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بخشی تحت عنوان پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیش‌بینی شده، که در استان کرمانشاه، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی به ریاست رئیس دادگستری و دبیری معاون پیشگیری از وقوع جرم ایشان تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه بیان کرد: دستگاه‌های امنیتی و نظارتی وظیفه دارند مسائل انتخاباتی، اخبار و اطلاعات انتخابات را رصد و پایش کنند و با پیش بینی و پیشگیری از آسیب‌های این حوزه بستری امن را برای صیانت از رای مَردم و برگزاری انتخابات سالم فراهم کنند.

وی گفت: در اولین جلسه که اوایل آبان ماه برگزار شد تصمیم‌هایی در این راستا گرفته شد، تا ستاد پیشگیری از جرم استان در حوزه های انتخابیه حضور داشته باشند، تا با تبیین و تشریح قوانین و همچنین توجیه و ارشاد دست اندرکاران امر انتخابات، شاهد انتخابات با شکوهی باشیم.

عباسی ادامه داد: در دادسراها، دادگاه و محاکم تجدید نظر استان کرمانشاه شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی مشخص شده است، تا اگر در جایی جرمی اتفاق بیفتد، طبق قانون رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: چنانچه مَردم گزارشی از جرایم انتخاباتی دارند، در سامانه سجام مشارکت‌های مَردمی، رسیدگی به آن پیش‌بینی شده است و در این زمینه مَردم علاوه بر دسترسی به دستگاه های امنیتی و نظارتی و پلیسی، مستقیم با خود ستاد پیشگیری در ارتباط هستند.

این مسئول افزود: در استان کرمانشاه چند هزار دیده‌بان پیشگیری داریم، تا هرجایی که مَردم جرم و یا هرج و مرجی را مشاهده کنند و یا احتمال دهند جرمی اتفاق می‌افتد به این افراد اعلام کنند، تا از طریق ستاد رسیدگی شود.

وی گفت: جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تا پایان دیماه به صورت ماهیانه و بعد از آن به صورت هفتگی و در مواردی به صورت فوق العاده تشکیل می‌شود.

عباسی ادامه داد: انتخابات موجب تحکیم و تقویت نظام و از جلوه‌های توسعه مشارکت های مَردمی و تصمیم گیری مَردم در عرصه‌های، سیاسی اجتماعی، فرهنگی و قانون گذاری است.

حجت الاسلام مفید رکن اصلی جلب مشارکت حداکثری را قانون مداری و جلب اعتماد عمومی دانست و با تاکید بر برگزاری انتخاباتی پر شور و قانونمند که برای مَردم امید آفرین، باشد، گفت: شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است و وظیفه نظارت بر انتخابات را دارد، همچنین نظارت وصیانت از آراء را وظیفه ذاتی خود می‌داند.

براساساین گزارش، سومین نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی حوزه های ۶ گانه استان کرمانشاه که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد.

گفتنی است: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از حوزه انتخابیه شهرستان سنقر و کلیایی یک نماینده راهی خانه ملت خواهد شد.

انتهای پیام/رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.