پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 17824
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, ویژه تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ |
استاندار کرمانشاه خبر داد

امکان عبور ۱۰۰ هزار زائر در روز از مرز بین‌المللی خسروی

استاندار کرمانشاه گفت: با ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی زمینه تردد روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار زائر از مرز بین المللی خسروی برای اربعین فراهم شده است.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه محمدطیب صحرایی از امکان عبور ۱۰۰ هزار زائر در روز از مرز بین‌المللی خسروی خبر داد و اظهار داشت: ضمن تجهیز مناسب در مرز بین‌المللی خسروی برای پذیرش و اعزام مطلوب زائرین در اربعین سال‌جاری، توسعه فرودگاه بین‌المللی و وجود ایستگاه راه‌آهن در استان کرمانشاه، از جمله امکانات زمینه ساز ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی است.

استاندار کرمانشاه به تشدید فعالیت‌های آماده سازی مرز خسروی در امسال به‌صورت ۲۴ ساعته برای پذیرش زوار اربعین اشاره و بیان کرد: با توجه به پیش بینی افزایش تردد زوار نیاز است، که آماده سازی این مرز هم تقویت شود، اگرچه اقدامات مربوط به اربعین در استان و درمسیر تردد زوار گسترده است، اما اهم اقدامات و پروژه‌ها در قصرشیرین و مرز خسروی متمرکز خواهد شد.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به فعال‌تر شدن موکب‌ها در پذیرایی از زوار حسینی اشاره و تصریح کرد: مذاکراتی با طرف عراقی صورت گرفته، تا بتوانیم مشکلات حمل و نقل زوار را هم به حداقل برسانیم.

استاندار کرمانشاه با یادآوری اینکه بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است با همکاری طرف عراقی زوار را از مرز خسروی به مقاصد اولیه مانند بغداد و نجف برسانیم، افزود: زوار از آنجا می‌توانند راحت در مسیر پیاده روی قرار گرفته و خود را به کربلای معلی برسانند، همچنین امسال سایه بان‌های مرز هم گسترده‌تر شده و سرویس‌های بهداشتی هم در مسیر تردد افزایش یافته است.

وی به گرمای هوا و احتمال افزایش گرمازدگی زوار، در تشریح خدمات درمانی مستقر در مرز خسروی از استقرار چندین مرکز درمانی در این مسیر اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز درمانی ارتش در سه راهی نصرآباد مستقر می‌شود و مرکز درمانی سپاه حضرت نبی اکرم(ع) نیز در نقطه صفر مرزی استقرار دارد.

صحرایی با بیان اینکه علاوه بر این دانشگاه علوم پزشکی نیز مرکز درمانی را در ابتدای ورود به پایانه خسروی مستقر کرده و چند مرکز درمانی اقماری دیگر هم در سطح این مرز فعال کرده است، گفت: درکنار این مراکز درمانی، اتاق‌های سرد هم برای جلوگیری از گرمازدگی زوار در مرز در نظر گرفته‌ایم.

استاندار کرمانشاه به استقرار شهرداری منطقه ۲۲ تهران در مرز خسروی برای خدمات رسانی به زوار در دو سوی مرز اشاره و تصریح کرد: امسال همه توان خود را برای خدمت رسانی شایسته و بهتر به کار گرفتیم.

انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.