پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 17357
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ |
طی سفر به کرمانشاه:

عراق با ۲۴ ساعته شدن مرز بین‌المللی خسروی موافقت کرد

طبق موافقت طرف عراقی با ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی، اقبال زوار حسینی از این مرز امسال گسترده‌تر خواهد بود.
عراق با ۲۴ ساعته شدن مرز بین‌المللی خسروی موافقت کرد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، طبق موافقت طرف عراقی با ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی، اقبال زوار حسینی از این مرز امسال گسترده‌تر خواهد بود.

موافقت‌های اولیه برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی انجام شده و با توجه به گرم شدن هوا یک امکان مناسب برای تردد زوار است، لذا از این پس اقبال از این مرز بسیار گسترده‌تر از سال گذشته خواهد بود و باید با توجه به گرمی هوا تمهیدات لازم برای عبور سریع زوار حسینی اندیشیده شود.

توسعه زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد بهتر زوار حسینی در ایام اربعین یکی از مهمترین اولویت‌های مورد نظر است، افزایش گیت‌های مسافری در خسروی و همچنین منذریه یک اولویت حائز اهمیت خواهد بود، که باید با کمک طرف عراقی اجرایی شود.

توسعه پارکینگ‌های مرز خسروی اهمیت دارد و بخش زیادی از مَردم با وسایل نقلیه شخصی به مرز‌ها مراجعه می‌کنند، بنابراین باید پیش بینی‌های لازم برای ایجاد پارکینگ‌های مورد نیاز انجام شود.

خوشبختانه با کمک تیم مدیریتی استان کار‌های خوبی در مرز صورت گرفته و پروژه‌های زیرساختی و خدماتی خوبی در حال انجام است، همچنین این نظارت‌ها و رصد فعالیت‌های دستگاه‌ها باید تا انجام پروژه‌های زیرساختی توسط دستگاه‌های متعدد همچنان تداوم داشته باشد.

نیاز‌های خدماتی، بهداشتی و اقامتی زوار حسینی در ایام اربعین باید سنجیده شود و در قالب یک برنامه ریزی مناسب برای مهیا کردن آن‌ها اقدام شود.

استاندار کرمانشاه در این نشست بر جدیت بیشتر کمیته‌های مختلف زیرمجموعه ستاد اربعین در زمینه انجام وظایف محوله تاکید و عنوان کرد: با توجه به ۲۴ ساعته شدن خسروی، استقبال زوار حسینی از مرز چندین برابر سال گذشته خواهد بود و دستگاه‌های مسئول باید از آمادگی لازم برخوردار باشند.

گفتنی است، در ادامه این نشست کمیته‌های مختلف ستاد اربعین گزارش‌های خود را از اقدامات انجام شده ارائه کردند و نظارت مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ت

کپی لینک

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.