پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1622
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ |
امام جمعه کرمانشاه:

سیل همبستگی آفرین شد/ استاندار کرمانشاه در مدیریت بحران نمره قبولی گرفت

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه واقعه سیل سبب افزایش هبستگی در کشور شده است، گفت: استاندار کرمانشاه نمره قبولی مدیریت بحران را گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه عبادی و سیاسی این هفته نمازجمعه کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: مکتب امامت و ولایت حضرت علی (ع) و ائمه معصوم مایه اقتدار بشریت است.
امام جمعه کرمانشاه به سوم شعبان مقارن با سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا(ع) اشاره و عنوان کرد: طبق فرموده امام حسین(ع) همچنانکه که اجرام روشن آسمانی در تاریکی شب ها سبب روشنگری و هدایت گر کشتی ها هستند، ائمه اطهار نیز برای رستگاری و هدایت انسان ها ماموریت دارند.
این مسوول به واقعه عظیم کربلا و درس بزرگی که به انسان های معتقد و غیرمعتقد می دهد اشاره و بیان کرد: همه پیامبران برای تربیت توحیدی، الهی، سبک زندگی آزادگی برای ما انسان ها آمدند و تربیت زندگی سیدالشهدا(ع) از همان ابتدا از طریق دستور پروردگار به عنوان الگوی هدایت و ایستادگی آنان بوده است.
علما با تاکید براینکه امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) برای تربیت دینی، فرزندان و خودشان را به جوامع معرفی می کنند، افزود: کربلا دانشگاهی است که کهنگی ندارد و همه وقایع آن در چند ساعت رخ داد، اما جریان تاریخی آن و پیاده روی روز اربعین هر ساله زنده، شورانگیز است و ماندگارتر برگزار می شود.
خطیب نمازجمعه کرمانشاه به سالروز تولد امام حسین (علیه السلام) که به عنوان روز پاسدار و حافظان مکتب سیدالشهدا(ع) نام گذاری شده است، افزود: دفاع مقدس با این تربیت دینی شکل گرفت و سال ها بعد مدافعان حرم، پاسداران ولایت برای حفظ کشور از وطن دفاع کرد و رشادت و دلاوری سیدالشهدا(ع) را مبنا و الگوی خود قرار دادند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه باتاکید براینکه طبق گفته معصومان باید اعمال و اخلاق ما اسلامی باشد، یادآور شد: سرمایه همه ما تقوا و پرهیزگاری است.
این مسوول به هجدهم فروردین و حلول ماه شعبان اشاره و تصریح کرد: شعبان مقدمه ای برای آمادگی در ماه رمضان است و همه ما وارد مهمانی خداوند می شویم.
علما به ۱۹ فروردین سال ۵۹ و سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر و خواهرشان بانوی عالمه (بنت الهدی)، سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع)، قطع رابطه سیاسی کشور با آمریکای استکبارگر، سالروز شهادت سید اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی، روز انرژی هسته ای و نیز چهارم شعبان روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانبار اشاره کرد.
این مسوول ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن اسلامی، بمباران شیمایی توسط صدام و شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی و سالروز شهادت امام سجاد در پنجم شعبان را مورد یادآوری قرار داد.
وی با اشاره به اینکه تا قیامت توحید و کفر مقابل هم هستند و باید مقابل کفار ایستاد و مقاومت کرد، گفت: مصاف توحید و طاغوت مصافی اجتناب ناپذیر است.
امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: حرکت همه پیغمبران حرکت عظیم با جهت گیری عبودیت و اجتناب از طاغوت است، لذا مبارزه با آن به ما نشان می دهد و ما نیز باید به تاکید و سفارش پیامبران توجه کنیم.
وی به واقعه اسف بار سیل در کشور اشاره و عنوان کرد: سیل روحیه بسیجی و همبستگی را بین مردم و مسوولان افزایش داد، همچنین مقام معظم رهبری به همه مدیران توصیه کردند در توسعه زیرساخت ها از جمله سدسازی، راه آهن، جاده ها و… باید علم لازم را به کار برد و به تبعات و اثرپذیری آن توجه داشت.
علما با اشاره به اینکه دولت تدبیر به تنهایی نمی تواند این بار مدیریت بحران را به دوش بکشد و باید به یاری سیلزدگان شتاف، گفت: یکی از شهروندان در مناطق گفته بود، که ۶۰ سال زندگی اش یک شبه از بین رفته، لذا باید با آنان همدردی و خدمات رسانی کنیم.

علما با بیان اینکه استاندار کرمانشاه در جریان زلزله سرپلذهاب و سیل اخیر با همه توان پای کار بود و پیشگیری لازم را به عمل آورد و اقداماتی همچون تشکیل ستاد بحران را انجام داد که ستودنی و قابل تقدیر است، افزود: از نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و ارتش که در استان تمهیدات و خدمات شایسته را ارائه کردند و اکنون در مناطق سیل زده خرم آباد، گلستان و سایر دیگر مناطق کشور در حال خدمت هستند، کمال تشکر را داریم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: معتقدیم همه ما باید به سیل زدگان کشور به خوبی کمک کنیم و کمک ها ریالی و یا جنس های آکبند باشد تا ضمن احترام به آنان به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.
انتهای پیام/ ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.