پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 16130
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ |
به همت حوزه هنری انقلاب کرمانشاه:

دومین نشست مجازی «فهم» با محوریت فلسفه هنر متعالی برگزار شد

دومین جلسه‌ی نشست مجازی «فهم» با موضوع هنر در اندیشه شهید آوینی و با حضور رضا کریمی پژوهشگر، مدرس دانشگاه و منتقد سینما و تلویزیون برگزار شد.
دومین نشست مجازی «فهم» با محوریت فلسفه هنر متعالی برگزار شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، در سلسه نشست های “فهم” که با همکاری حوزه‌ی هنری انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، سازمان فضای مجازی سراج، مرکز تخصصی کلام اسلامی، و خانه‌ی فکر و اندیشه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به صورت مجازی برگزار شد، رضا کریمی در خصوص شهید آوینی گفت: هنر شهید آوینی دارای ارزش بسیار بالایی است و مقالات این شهید والامقام به ویژه در حوزه سینما بار محتوایی و علمی درخور توجهی دارد.

کریمی افزود: به این دلیل است که خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جنبه‌ی نظریه‌پردازی آوینی توجهی نشود تا مانع از رسوخ اندیشه‌های آوینی در ذهن و فکر جوانان شوند.

کریمی با اشاره به مقاله عالم هیچکاک از شهید آوینی گفت: آوینی تلاش کرد بگوید که فرم و چگونگی ابراز محتوا بسیار ارزشمند بوده و آثار هیچکاک باید در این خصوص ازنظر فرمی موردتوجه قرار بگیرد.

کریمی ادامه داد: این پرداخت آوینی به هیچکاک به آن دلیل بود تا محتوا صرفاً موردتوجه قرار نگیرد و نشان بدهد چگونگی تجلی محتوا در فرم بسیار مهم است.

گفتنی است، در این نشست پس از پرسش‌های شرکت‌کنندگان و پاسخگویی به سؤالات آنان سؤالی تحلیلی توسط استاد مدعو مطرح تا شرکت‌کنندگان بتوانند به سؤال مطرح‌شده در هر جلسه پاسخ و در انتهای جلسات آن را از طریق لینک معرفی‌شده بارگذاری کنند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.