پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 16026
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷ |
به همت حوزه هنری کرمانشاه انجام شد

برگزاری کارگاه ساخت ابروباد با روش “تخم شنبلیله” در کرمانشاه

کارگاه یک‌روزه آموزش ساخت کاغذ ابروباد با روش تخم شنبلیله و رنگ چاپ به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در کارگاه هنرهای تجسمی برگزار شد.
برگزاری کارگاه ساخت ابروباد با روش “تخم شنبلیله” در کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، صابر سروش معاون فرهنگی این حوزه هدف از تشکیل این کارگاه را شناخت و آشنایی هنرمندان با انواع کاغذ دست‌ساز و صنعتی و همچنین توانایی اجرای ابروباد و آهارمهره کردن این کاغذها جهت نوشتن معرفی نمود و افزود: در سنوات گذشته هنرمندان با ابتکار در ساخت کاغذهای ابروباد، به روش‌های مختلفی دست یافتند که یکی از آن‌ها استفاده از عصاره بذر گیاه شنبلیله است که به‌عنوان مایع زمینه‌ای جهت چاپ کاغذ مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سروش معاون فرهنگی حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: هدف از مایع زمینه همان ماده‌ای است، که رنگ را روی آن چکانده و برای ایجاد نقش رنگ‌ها از آن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این مایع به دلیل انعطاف خاصی دارد و برای ایجاد نقوش، یک مایع کم بی‌نظیر است، برای ایجاد همه نقوش ابروباد اعم از سنگفرشی، پرطاووسی، شانه‌ای، رعدی، کناره و شمشه کاربرد دارد و با کمک آن در اندازه‌های مختلف نیز می‌توان اقدام به ساخت کاغذ ابروباد کرد.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان امیدواری به این روش، گفت: با این روش می‌توان در تولید انبوه کاغذهای ابروباد گام‌های اساسی برداشت.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.