پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 16016
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شعر و ادبیات, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ |
به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در کرمانشاه:

محفل شعر “صدای پای قلم” در کرمانشاه برگزار شد

محفل ادبی شعر "صدای پای قلم" با حضور جمعی از مسؤولان و هنرمندان استان در کرمانشاه برگزارشد.
محفل شعر “صدای پای قلم” در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، سردار ناصر باباخانی در محفل ادبی “صدای پای قلم” که به همت و مشارکت حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان استان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در محل سالن جلسات آنفی تئاتر بنیاد حفظ آثار با حضور جمعی از مسؤولان ادبی، آفرینش های ادبی و هنرمندان برگزار شد، ضمن تبریک و گرامی داشت هفته بسیج، اظهار داشت: یکی از فرمان های تاثیرگذار امام خمینی(ره) در اول انقلاب تشکیل بسیج بود که فرمودند بسیج لشکر مخلص خداوند است و افتخار می‌کردند که بسیجی هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای نیز بسیج را نیروی کارآمد کشور برای همه میدان ها دانستند، که در همه صحنه های هنری، اجتماعی، دفاعی، امنیت، جهاد و… حضور دارند.

این مسؤول بیان کرد: امروزه بسیج با فکر و قلمش به رزمندگان روحیه می‌دهند و شعر در انتقال فرهنگ و زنده نگه داشتند آن جایگاه برجسته ای دارند، همچنین رجزخوانی در جنگ از قدیم الایام خوانده می شد و حتی رهبر انقلاب در اهمیت قدرت شعر و قلم در جلسه ای اختصاصی به شعرخوانی شاعران گوش فرا می‌دهند، که این موارد برای ما الگو و نشانه است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس اصلی ترین هنری که آرمان های انقلاب را ثبت و به نسل آینده منتقل کرده، شعر و زیان ادبی است و زبانی تاثیرگذار است که از قلب و جان شاعر می‌جوشد و واقعیت هایی را بیان میکند که دیگر ابزار از بیان آن ناتوان هستند.

باباخانی تصریح کرد: مصداق های شجاعت، شهادت طلبی، حفظ نظام به رهبری ولی فقیه زمان، ترویج دین مبین اسلام و… از جمله اهداف شاعران و مسئولان فرهنگی است و در اهمیت این هنر حتی می‌توان به تاثیر مداحی و اشعار ارزشمند مداح انقلابی یعنی آقای آهنگران اشاره کرد و جای تقدیر از متولیان مربوطه در برگزاری محافل فرهنگی و هنری دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه تاکید کرد: تاثیرگذاری هنرمندان بسیجی استان کرمانشاه را ارزشمند می‌دانیم و برای این جهاد تبیین اهمیت قائل هستیم.

افشین آزادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن تبریک و گرامی داشت هفته بسیج، اظهار داشت: هنر متعهد در قرن اخیر نقش مهمی داشته و بعد از کودتایی تاریخی که در ۲۸ مرداد رخ داد و شاعران در فضای استبداد دوره پهلوی دوم و رضاشاه بودند درس بزرگی بود، هنرمندان نقش موثری ایفا کردند و حتی شکنجه های متعددی را متحمل شدند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: شعر ما امروز از فضای اجتماعی و حماسی مقداری دور شده و بخشی از انسجام ملی در وزین بودن کلام کمرنگ شده است، مثلا قبلا شعار حماسی از جمله “ای شاه خوائن آواره گردی” و… که از این قبیل ادبیات سازنده در بسیج عمومی در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش جدی داشت، که روحیه ولایتمداری را تقویت می‌کرد.

وی افزود: در دولت روحانی مَردم عصبانی شدند و سوءاستفاده دشمنان از این فضا بی تاثیر نبود و هزاران توییت تولید کردند، دشمن آگاه از ظرفیت های رسانه‌ای استفاده کرد تا جنگ تمام عیاری ترتیب دهد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در این جنگ شناختی حتی فوتبالیست ها را مورد هجمه قرار می‌دهند و به آنان حمله می‌کنند، گفت: هنرمند، شاعری و سربازان فرهنگی به عنوان خط مقدم باید پای کار باشند و در وقایع مختلف با تولید محتوا اثرگذار خود را به اثبات برسانند.

وی ادامه داد: از همه هنرمندان تقاضا دارم در عرصه شعر فعال تر ظاهر بشوند و با تبیین درست وقایع پای کار باشند.

آزادی عنوان کرد: امیدوارم با بصیریت بیشتری بتوانیم به این نهضت ملی و اصیل انقلاب اسلامی خدمت کنیم و آرامش بیشتری به کشور برگردد انشاءالله.

افشین آزادی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و هفته بسیج، اظهار داشت: همه مدافعان امنیت، کشوری، لشکری، هنرمندان، فرهیختگان و… پای کار انقلاب هستند و این فضای ملتهب کنترل شده و حال و هوای این روزها آرام شده و آرام تر هم خواهد شد انشاءالله.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان در این ادبی ضمن تبریک این هفته مبارک و خیرمقدم به حاضران و مهمانان، از شاعران انقلابی به عنوان زبان تاثیر گذار انقلاب یاد کردند و آنها را سربازان خط مقدم جبهه فرهنگ و هنر و جهاد گران جهاد تبیین دانستند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه بیان کرد: امروز جامعه ما به هنر متعهد و هنر انقلاب بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند است و سلاح هنر بهترین سلاح مبارزه با فرهنگ عریان و محتوای پوچ لیبرال است.

این مسؤول ضمن تشکر و تقدیر از حضور شاعران در این محفل ارزشمند، به قرائت شعری از یکی از شعرای استان پرداختند که به همین مناسبت سروده شده بود.

گفتنی است، محفل شعر صدای پای قلم به مناسبت هفته مبارک بسیج در سالن شهدای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با حضور سردار باباخانی مدیر کل حفظ آثار استان، دکتر آزادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، سرهنگ آزادی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، شاعران فرهیخته و انقلابی استان برگزار شد و از شاعران این محفل ادبی و هنری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.