پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 15677
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ |
معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه خبر داد

بازگشایی خیابان مدرس کرمانشاه پس از حفر تونل قطار شهری

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت: بخشی از خیابان مدرس کرمانشاه بازگشایی و ایمنی کامل این مسیر تأمین شده است.
بازگشایی خیابان مدرس کرمانشاه پس از حفر تونل قطار شهری

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، حمید اعتصام‌فر در جمع اصحاب رسانه استان از بازگشایی خیابان مدرس کرمانشاه پس از رفع مشکلات حفر تونل قطار شهری خبر داد.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: بخشی از خیابان مدرس کرمانشاه که به دلیل ریزش تونل در حال ساخت قطار شهری مسدود شده بود، چند روزی است که بازگشایی شده و ایمنی کامل این مسیر تأمین شده و تردد به سهولت انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه از زمان ریزش تا ایمن کردن آن به طور مستمر خیابان مدرس با دستگاه‌های خاص و ویژه که حساسیت بسیار بالایی دارند پایش می‌شد، افزود: هیچگونه نشست، لرزش و مشکلی در این خیابان ایجاد نشد و مَردم می‌توانند با آسودگی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برای ادامه پروژه باید تدابیر خاصی اندیشیده شود، زیرا در صورت ادامه کار ممکن است ریزش تونل چندین بار رخ دهد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل حفاری در این قسمت تا مدتی و شاید یک ماه دیگر متوقف می‌شود تا تدابیر فنی برای آن اندیشیده شود،.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه با یادآوری اینکه کار حفاری از سبزه میدان ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: از سه راه ۲۲ بهمن تا مسجد جامع حدود ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ متر تونل کار شده و ریزش تونل برای نخستین بار نبوده و حداقل ۶ مرتبه دیگر در حجم و مکان‌های مختلف رخ داده است.

اعتصام‌فر ادامه داد: این ریزش به دلیل قرار گرفتن در بافت فرسوده و تاریخی و نشت آب زیاد از اهمیت بیشتری برخوردار بود. و مَردم نگرانی برای تردد نداشته باشند.

این مسؤول تاکید کرد: خیابان مدرس ایمنی لازم و کافی را دارد و در صورت ادامه کار تدابیر لازم فنی اندیشیده خواهد شد.

گفتنی است، مورخ ۱۶ تیرماه امسال پروژه حفر تونل قطار شهری با یک زون ناپایدار در قطعه دوم تونل در کیلومتر ۸.۸۷۵ در عمق ۲۹ متری مواجه شد و ریزش در این بخش سبب شد مسئولان استانی تصمیم به مسدود کردن خیابان بالای این تونل بگیرند.

طی این واقعه بخشی از سقف تونل جدا شد و حجم زیادی از آب نیز نشت کرد؛ به همین دلیل در جلسه ستاد بحران مقرر شد مسیر میدان آزادی تا مسجد جامع برای مدتی مسدود شود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.