پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 1487
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ |
استاندار کرمانشاه خبر داد

تخریب ۳۰۰ پل در کرمانشاه/ بیش از ۲۰۰۰ مجموعه و سالن در معرض خطر سیل است

استاندار کرمانشاه از تخریب 300 پل در روستاها و بین شهرهای استان خبر داد و گفت: با بروز سامانه بارشی شدید در استان تعداد 856 مدرسه و 900 سالن و 297 مسجد در معرض خطر سیل قرار دارند که باید برای کاهش آسیب ها چاره اندیشی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند عصر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طبق اطلاعات ایستگاه هواشناسی موج اول بارندگی از چهارم تا هشتم فروردین بود و سیل و آبگرفتگی کل شهرهای استان را در بر گرفت.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در سرپل ذهاب کانکس‌هایی که در مسیر سیل بودند تخلیه و به مکان دیگری منتقل شدند، تصریح کرد: در موج اول بارندگی‌ها خسارت سنگینی به زیرساخت‌های استان وارد شده است که نیاز به تامین اعتبار دارد.
وی از ورود سامانه بارشی جدید به استان طی روزهای آتی خبر داد و گفت: با شروع سامانه جدید بارشی به اندازه یک فصل بارندگی در استان کرمانشاه را داریم و آمادگی نسبی برای مقابله با این موج را اندیشیده ایم.
این مسوول به آماده باش همه دستگاه های اجرای و تشکیل ۴۵ جلسه مدیریت بحران با ۶۴۲ مصوبه و ابلاغ آن اشاره و عنوان کرد: وفاق و همسگرایی خوبی در بین مدیران استان مشاهده می شود که در روند کار موثر است.
استاندار کرمانشاه به مشارکت خوب مردم در اجرای موارد پیشگیری و تاکیدات مقابله با سیل اشاره و بیان کرد: قریب ۶۶۸ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۲۶ نفر در معرض سیل هستند و در شهرها نیز بیش از پنج هزار خانوار در معرض سیل قرار گرفته اند.
بازوند از به کارگیری امکانات سپاه، ارتش و سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از سیل خبر داد و گفت: با بروز سامانه بارشی شدید در استان تعداد ۸۵۶ مدرسه و ۹۰۰ سالن و ۲۹۷ مسجد در معرض خطر سیل قرار دارند که باید برای کاهش آسیب ها چاره اندیشی کرد.
وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون متر مکعب ظرفیت سدهای استان کرمانشاه است، افزود: در حال حاضر یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدها تکمیل شده است و ۵۳۰ مترمکعب بر ثانیه رهاسازی آب ها انجام گرفته است.
بازوند با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها عموماً در حوزه نیرو آسیب بیشتری دیده اند و در این زمینه ۲۴۳ میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده است، گفت: در بخش راهداری ۳۰۰ پل در روستاها و بین شهرها تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبار برای راه اندازی سامانه سردسیری در سال جاری و توسعه کرمانشاه به واسطه این سامانه، افزود: بازگشایی مرز خسروی و نیز فراهم شدن زیرساخت‌های بندر خشک نیز از خواست و مطالب این خطه از غرب کشور است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.