پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 14124
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ |
ناظر گمرکات کرمانشاه خبر داد

صادرات یک میلیارد دلاری کالا از مرزهای کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرزهای استان خبر داد.
صادرات یک میلیارد دلاری کالا از مرزهای کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، بختیار رحمانی‌پور در نشست خبری بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات که در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در هفت ماهه امسال یک میلیاردو ۴۳۶ میلیون دلار کالا از مرزهای استان صادر شد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه صادرات را محرک بزرگ اقتصاد در تولید، اشتغال و در نهایت خروج از بازارهای خارجی دانست و گفت: این امر باید توسط دولت‌ها در زمینه رونق صادرات دنبال شود.

این مسؤول تحریم را سبب مشکلات اقتصاد کشور خواند و گفت: افزود: در این شرایط، نبود ارز بخش خصوصی و بازرگانان علاوه بر کمک به بخش تولید و اشتغال، توانستند در برگشت ارز به چرخه اقتصاد توانا باشند.

وی به نقش بسزای صادرکنندگان در تأمین ارز کشور، اشاره و عنوان کرد: تجار و بازرگانان در مرزهای کرمانشاه در حوزه صادرات با مشکلاتی مواجه شده و مهمترین آن نبود حمل یکسر کالا است که سبب افزایش قیمت و بالا رفتن ضایعات کالاها است.

این مسؤول وجود پنج مرز رسمی و یک بازارچه در کرمانشاه را یک ظرفیت بی‌نظیر برای صادرات دانست و با بیان اینکه در مجموع هفت ماهه سال جاری یک میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار کالا از طریق مرزهای استان صادر شده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه هفت درصد رشد دارد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه تلاش فعالان اقتصادی برای افزایش این میزان صادرات با در نظر گرفتن تحریم‌ها و تعطیلی مرزهای این استان به دلیل کرونا را قابل تقدیر دانست.

رحمانی‌پور با اشاره به اینکه در شرایط تعطیلی کرونایی تنها مرز فعال کرمانشاه، مرز پرویزخان بود، افزود: هفت ماهه امسال ۴۴ درصد از کالاهای صادراتی کشور به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه از بین ۱۲ مرز زمینی رسمی ایران با عراق، بیشترین حجم صادرات را طی مدت مذکور مرز پرویزخان با رقم بالغ بر ۵۵۶ میلیون و ۸۵۴ هزار دلار به خود اختصاص داده، تصریح کرد: نیمه اول سال بیش از ۱۲ میلیون دلار کالا از طریق مرزهای این استان وارد کشور شده که عمده این واردات، مواد اولیه بود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.