پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 13799
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, کاریکاتور, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲:۰۵ |
کاریکاتوریست کرمانشاهی برنده جشنواره کرواسی:

فخرالدین دوست محمد: هنرمندان مسؤول وضع جامعه‌اند

کاریکاتوریست کرمانشاهی و برنده ویژه جشنواره بین‌المللی کرواسی گفت: هنرمندان مسؤول وضع جامعه‌ هستند.
فخرالدین دوست محمد: هنرمندان مسؤول وضع جامعه‌اند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، فخرالدین دوست محمد کاریکاتوریست مطرح کشور و هنرمند کرمانشاهی موفق به کسب جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی کرواسی شد.

«فخرالدین دوست‌محمد» کارتونیست، تصویرگر و نویسنده مقالات موفقیت و انگیزشی کرمانشاه در شانزدهمین جشنواره بین المللی کارتون شهر تاریخی سولین کرواسی جایزه ویژه (پلاک و دیپلم افتخار) را به دست آورده است.

مصاحبه اختصاصی ۱

این هنرمند برجسته، متولد سال ۵۵ از شهرستان قصرشیرین؛ عکاس، تصویرگر، کاریکاتوریست و دارای مدرک کارشناسی فرش ( طراحی فرش ) از دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان است.

کسب عنوان اول در اولین نمایشگاه سازمان آبفا استان کرمانشاه با موضوع ((صرفه جویی در مصرف آب))، سال ۷۵، کسب عنوان اول در نهمین همایش مهندسی زلزله کاشان، اسفند ۸۶، کسب عنوان اول در اولین جشنواره سراسری حدیث حیاء با موضوع عفاف و حجاب سال ۹۰، کسب عنوان اول در جشنواره سراسری حجاب زینت آفرینش، استان مازندران، شهریور ۹۱، کسب عنوان دوم در جشنواره سراسری کاریکاتور بوکان با موضوع قاچاق کالا و آزاد، بهمن ۹۰، کسب جایزه بهترین کارتون از بیستمین مسابقه بین المللی دائجون کره جنوبی و… از دیگر افتخارات این هنرمند می‌توان نام برد.

این هنرمند کرمانشاهی در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه، اظهار داشت: من فرزند شهید پاسدار علی محمد دوست محمد هستم. کارتونیست بین المللی، سخنران و نویسنده مقالات انگیزشی، بیش از ۱۵ سال مسؤول خانه کاریکاتور حوزه هنری و یکسال هم واحد فیلمسازی این مرکز بودم.

وی تصریح کرد: اگه امروزه غیبت کردن، سرقت، دروغگویی، تقلب، گران‌فروشی و… در شهر و جامعه‌ام زیاد شده و اگه انسانیت و منش انسانی تنزل پیدا کرده، من هنرمند، مسؤول و فرهنگی مقصرم. من بودجه و حقوق دولت را خوردم و با کاهلی و وقت تلف کردن، به مَردم خیانتها کردم. من از همه مَردم کشور و استان کرمانشاه، عذرخواهی می‌کنم.

ای کاش رئیس جمهور می‌شدم، کاش رئیس آموزش و پرورش می‌شدم. کاش پول و اعتبار و بودجه بیشتری داشتم، خودخواهی و منیت و منفعت شخصی جامعه ما را دچار این همه نابسامانی کرده و به ذره‌ای ایثار و از خودگذشتگی نیاز داریم تا جامعه درست و سالمی داشته باشیم.

گفتنی است، کسب جایزه ویژه ( پلاک+ دیپلم افتخار) ۱۶ جشنواره بین المللی کارتون شهر تاریخی solin کرواسی ۲۰۲۱ توسط فخرالدین دوست محمد از دستاوردهای این هنرمند متعهد است.

دوست محمد در این جشنواره با ۵ اثر شرکت کرده، که بیشتر درباره آثار باستانی و محافظت از اشیا تاریخی بود. آثار و در تاریخ هشتم شهریور به جشنواره ارسال شده و به تازگی ایمیل جشنواره را مبنی بر دریافت جایزه ویژه دریافت کرده است، همچنین پلاک و دیپلم افتخار را به آدرس ارسال می‌کنند.

مصاحبه اختصاصی ۲

این ۱۶ جشنواره بین المللی سولین کرواسی بوده، که برگزار شده و نشان از اعتبار و نظم و مدیریت بالای این فستیوال دارد، لذا کار و اثری که این هنرمند برنده شده یک بانوی فرشباف ایرانی است، که کنار نوازنده و آهنگساز خارجی، در حال به صدا درآوردن صدای روح نواز تارهای فرش می‌باشد. هدف بیان موسیقی موجود در فرش ایرانی و جایگاه آن است.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.