پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 13750
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱ |
معاون میراث‌فرهنگی کرمانشاه:

آثار مهم تاریخی کرمانشاه تسهیلات ویژه می‌گیرند

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه گفت: تسهیلاتی برای آثار تاریخی که قسمتی از آن در اختیار مالکان خصوصی است، لحاظ می‌شود.
آثار مهم تاریخی کرمانشاه تسهیلات ویژه می‌گیرند

کیومرث اعظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از محقق شدن تصمیم طرح بازسازی و احیا بافت تاریخی شهر کرمانشاه تا آخر سال جاری خبر داد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه با اشاره به بررسی فنی این نهاد متولی در زمینه ساماندهی بافت فرسوده کرمانشاه، بیان کرد: تنظیم ضوابط جدید در این محلات و مناطق احساس الزامی شده است.

وی به ضرورت مشارکت مَردم در احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: در ضوابط جدید باید وضعیت معیشت، و سکونت مَردم به شکلی ویژه در نظر گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه یادآور شد: از یک هزار و ۲۰۰ هکتاری که در شهر کرمانشاه جزو بافت فرسوده به حساب می‌آید، در حدود ۳۰۰ هکتار آن به عنوان بافت تاریخی محسوب خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: بناهایی داریم در این بافت تاریخی که مالکان شخصی دارند و برای آنها نیز بر اساس تصمیم وزارت میراث، تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است.

اعظمی با بیان اینکه طرح احیای بافت فرسوده در شهرستان‌های سنقر و کلیایی و سرپل ذهاب به مرحله نهایی رسیده است، تصریح کرد: ضوابط جدید حفظ، نگهداری و احیای این حریم نیز به زودی تعیین خواهد شد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.