پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 13549
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها, ورزشی, ویژه تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

جولان پیک پنجم کرونا در سایه بی‌مسئولیتی/ ۸۰ درصد اصناف کرمانشاه باز هستند

بحران جولان پیک پنجم کرونا در سایه بی‌مسئولیتی مسؤولان و عدم تعطیلی 80 درصد اصناف کرمانشاه در حال گرفتن قربانی است.
جولان پیک پنجم کرونا در سایه بی‌مسئولیتی/ ۸۰ درصد اصناف کرمانشاه باز هستند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، تعطیلی ۵ روز از امروز دوشنبه تا شنبه هفته جاری مصوب شده و مشاغل غیرضروری موظف هستند تعطیل کنند تا از پیک پنجم و وضعیت خطرناک کرونا بتوانیم به سلامت عبور کنیم، اما همچون سنوات پیش همچنان شاهدیم که بیش از ۸۰ درصد اصناف تعطیل نکردند و هیچکدام از مسؤولان مربوطه زیربار این تخلفات و سهل انگاری هایی که به قیمت جان انسانها است، نمی‌روند و با پاس کاری فقط زمان در جهت افزایش آمار ابتلایان به کرونا به گردش درآمده است.

براساس این گزارش، نفسهای به شماره افتاده مبتلایان به این ویروس وحشی همچنان در حالی گرفتن قربانی است و با وجود تعطیلی های سوری که طی این دو سال جدی گرفته نشده و مشاغل در کمال آرامش به فعالیت مشغول بودند، اکنون دیگر به تله بغرنج و نگران کننده‌ای تبدیل شده و شهروندان با دیدن فعالیت آنان به دام کرونا می‌افتند و این زنجیره هرروز محکم و تنگتر می‌شود.

خبرنگار شهرروشن به سراغ دو نفر از مسؤولان مربوطه یعنی فرماندار کرمانشاه و رئیس اتاق اصناف استان کرمانشاه رفت تا دلیل این معضلات و عدم تمکین اصناف از دستورات ستاد مبارزه با کرونا را جویا شود، که در ادامه به این موضوع اشاره می‌کنیم.

فضل الله رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه با تاکید بر اینکه اصناف غیرضروری باید از امروز دوشنبه تعطیل باشند و اتاق اصناف مسؤول برخورد با متخلفان است، گفت: واحد نظارتی اتاق اصناف در حال گشت زنی هستند، اما نظارت ها باید جدی تر باشد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مشاغل درجه یک و ضروری مثل سوپرمارکت ها باز خواهند بود، خاطرنشان کرد: مسئولیت کنترل، بازرسی و تعطیلی مشاغل با اتاق اصناف و صنعت معدن و تجارت است و باید در این زمینه پیگیری و برخورد قاطع داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا طبق بازدید میدانی صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد اصناف غیرضروری باز هستند و نهادهای مربوطه فوق(یعنی اصناف)، فرمانداری را مسئول این تخطی ها می‌دانند، عنوان کرد: مسؤولیت و عواقب این سرپیچی از دستورات ستاد کرونا بر عهده اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

رنجبر تاکید کرد: چگونه اتاق اصناف به طور لحظه‌ای فیلم برای استاندار می‌فرستد که بازار را تعطیل کردم، اما اکنون اکثر مشاغل را می‌بینم که باز هستند؟ اگر تعطیل کرده‌اید چرا پوشاک و سایر مشاغل بی هیچگونه مشکلی باز هستند و کرونا بین آنها جولان می‌دهد!

این مسؤول در پاسخ به خبرنگار شهرروشن که تصاویری از باز بودن مشاغل غیرضرور که از روز دوشنبه از سطح استان فیلمبرداری کرده است، گفت: اتاق اصناف موظف است تعطیل کند، مسؤولیت بخش ورزش هم با اداره ورزش و جوانان است و اگر سالن ورزشی باز باشد تخلف محسوب می‌شود.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه قبلا با رسانه‌های استان مصاحبه کردم و در مورد تعطیلی مشاغل در این ۵ روز توضیحات لازم را ارائه دادم، تصریح کرد: هر نهادی وظیفه اش مشخص است و اصناف باید در صورت باز بودن با متخلفان برخورد کنند.

خبرنگار شهرروشن برای روشن شدن موضوع به سراغ رئیس اتاق اصناف استان کرمانشاه رفت تا دلیل باز بودن ۸۰ درصدی مشاغل غیرضروری را بپرسد.

رضا سلیم ساسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه، اظهار داشت: فرماندار مسئول بازرسی و پیگیری تخلفات اصناف است و از وی باید پرسید چرا مشاغل باز هستند.

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه در پاسخ به خبرنگار شهرروشن “که قبلا با فرماندار هم صحبت و مصاحبه داشته و این مسؤول در بخشی از سخنانش اتاق اصناف را موظف به برخورد با مشاغلی که غیرقانونی که باز هستند می‌داند”، گفت: مسئول آقای فرماندار است.

خبرنگار شهرروشن حتی تماس های تلفنی با حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گرفت و حتی پیامی از مشاهدات خود از سطح شهر و باز بودن مشاغل ارسال کرد که پاسخ لازم را از سوی این مسؤول دریافت نکرد، همچنین از روز گذشته با فرمانداری و اصناف هم تماس های مکرر را برای رسیدن به نتیجه‌ای کامل برای کنترل این وضعیت و حفظ جان شهروندان گرفته شد، اما تماس ها بی پاسخ ماندند، بنابراین اکنون از مقام ارشد کشور و متولیان مربوطه تقاضا داریم با توجه به وضعیت خطرناک غرب کشور و استان کرمانشاه اقدام لازم برای مقابله با عدم اجرای دستورات ستاد مرکزی مبارزه با کرونا را در دستور کار و مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است، طی این دوسال دست و پنجه نرم کردن با کرونا که ستاد مرکزی دستور تعطیلی مشاغل را صادر کرده بود، حتی اگر حمایت مالی زیادی هم از مشاغل نداشت، اما به ویژه از ابتدای سال ۱۴۰۰ که گزارش و مستندات بسیاری را منتشر کردیم، بیش از ۸۰ درصد مشاغل غیرضروری باز بودند و نتیجه آن را امروز با اوج گیری این ویروس و جهش های آن می‌بینیم حتی آمار در حال افزایش است و در کنار سایر عوامل و عدم رعایت شهروندان، اصناف هم بر این مشکلات دامن زدند و عملا برخورد جدی با آنان صورت نگرفته در حالی که بارها از سوی رسانه‌های ملی و محلی همگی اعتراض خود را به این موضوع و عواقب آن به متولیان مربوطه اعلام و اطلاع رسانی کردند، لذا امیدواریم این بار مسؤولان دولت جدید به این بحران تا رفع آن رسیدگی کنند.

گزارش تصویری و ویدیو در حال بارگزاری است….

انتهای پیام/ت/آ

نویسنده : Mehrda Amiri | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.