پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 12619
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, گفتگوها, ویژه تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ |
دو کلمه حرف حساب:

کارخانه قند بیستون کرمانشاه در سراشیبی ورشکستگی است

یکی از شهروندان کرمانشاهی از سراشیبی ورشکستگی و تعدیل نیروهای متعدد کارخانه قند بیستون خبر داد و گفت: پول کشاورزان را دیر می‌دهند.
کارخانه قند بیستون کرمانشاه در سراشیبی ورشکستگی است

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، یکی از شهروندان کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن و طرح دو کلمه حرف حساب، از از سراشیبی ورشکستگی و تعدیل نیروهای متعدد در کارخانه قند بیستون خبر داد و گفت: پول کشاورزان را دیر می‌دهند، لذا برای اطلاع و پیگیری مسؤولان به آن اشاره می‌شود.

سلام، کارخانه ای با بیش از ۶۰ سال قدمت و ظرفیت ۲۵۰۰ تن چغندر در شبانه‌ روز هنوز دارد مثل ساعت، ۲۴ ساعته کار می‌کند و خیلی ها را مشغول به کار کرده است، اما به دلیل برخی بی کفایتی مدیران استانی و عدم توجه مسئولان بالا و همچنین اکنون که رئیس کارخانه دارد ورشکسته می‌شود و همچنان دارند تعدیل نیرو می‌کنند، به این وضع اسفبار درآمده است

در حالی که، همه شهرهای کشور آرزوشان است، این طور کارخانه ای داشته باشند، اما اکنون دارند نان خیلی از پرسنل آن را می‌برند، به عنوان مثال افراد به کار گرفته شده که فوق لیسانس هم هستند بعضا برای امرار معاش باید مسافرکِشی هم کنند.

این طور بگویم این کارخانه ۲۴ ساعته یعنی در دو شیفت صبح و شب دارد کار می‌کند بی حتی یک لحظه توقف، مثلا یک نفر ۷ صبح آمده به سر کار تا ۷ شب و یکی دیگر شیفت شب ۷ می‌آید سرکار تا ۷ صبح کار می‌کند، در واقع یعنی کارخانه ای با ۶۰ سال قدمت این جوری کار کند نعمت است.

اما مسئله اینجا است، که ببینید پول کشاورزها را دیر می‌دهند و چغندر کمتر می‌شود، کشاورز هم خب مشخص است، دیگر سال بعد چغندرش را می‌دهد به کارخانجات قند همدان یا اصفهان و….

حقوق ها را رو دیر می‌دهند، تعدیل نیرو می‌کنند، به عنوان مثال در آزمایشگاه کارخانه ۶ نفر مشغول به کار بودند، اکنون چهار نفر در آن کار می‌کنند.

وقتی که هر سال چغندر کمتری باشد خب کارگر هم کمتر کار می‌کند، به قرآن و این ماه مبارک رمضان حاضرم قسم بخورم که در سال قبل یعنی ۹۹ فقط مهر ماه کار کردند، یعنی یک کارگر تو یک سال یه ماه کار کند!!!!!!!

لطفا صدای ما را به مسئولان استانی و کشوری برسانید شاید برای نجات این کارخانه با قدمت بسیار با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و نام گذاری سال به تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی، چاره‌اندیشی کنند.

ارسالی از کارکنان کارخانه و شهروند خبرنگار کرمانشاهی

باتشکر

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.