پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 12500
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ |
پس از سال ها چشم انتظاری:

موافقت با بازگشایی تیله‌کو در سرپل‌ذهاب/ رونق و توسعه در راه است

موافقت فرماندار گرمیان عراق با بازگشایی بازارچه مرزی تیله کو در سرپل ذهاب جرقه‌ امیدی در سرپل ذهابی ایجاد کرده است.
موافقت با بازگشایی تیله‌کو در سرپل‌ذهاب/ رونق و توسعه در راه است

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، مرزها و بازارچه‌های مرزی به عنوان عاملی در توسعه کشور، ظرفیتی بسیار ممتاز برای استان‌های مرزی محسوب می‌شوند، که می‌تواند گردوغبار محروم بودن را از چهره شهرستان‌های مرزی زدوده و اقتصاد آن مناطق را شکوفا کند.

براساس این گزارش، علاوه بر تأثیرات اقتصادی، مرزها و بازارچه‌های مرزی را می‌توان عاملی برای ایجاد امنیت پایدار دانست و در نتیجه آن مهاجرت به استان‌های صنعتی و به ویژه پایتخت از استان‌های مرزی کاهش پیدا خواهد کرد.

بازارچه مرزی تیله‌کو در شهرستان سرپل ذهاب به سبب اینکه ۴۷ کیلومتر مسافت کمتری با سلیمانیه دارد و در کاهش بار ترافیکی مرز پرویزخان و جلوگیری از فساد مواد کشاورزی تأثیرگذار است، اهمیت بسیاری برای تجار دارد.

امروزه آنچه بیش از همه چیز در بازگشایی مرز رسمی تیله‌کو اهمیت دارد، بازگشایی بازارچه تیله کو در شهرستان سرپل ذهاب که ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد است، که می‌تواند سبب کاهش مشکلات این شهرستان شود.

پس از اخبار منتشر شده از بازگشایی این بازارچه بارقه امیدی در دل هم استانی ها به ویژه شهرستان زلزله‌زده سرپل ذهاب ایجاد شده و مَردم مرز نشین این خطه از میهن اسلامی منتظر بازگشایی رسمی این مرز هستند.

موافقت فرماندار گرمیان عراق با بازگشایی مرز تیله‌کو

هوشنگ بازوند در نخستین روزهای سال جدید در جمع خبرنگاران با اشاره به موافقت فرماندار گرمیان عراق با بازگشایی مرز تیله‌کو، اظهار کرد: به زودی تیمی به منظور پیگیری ویژه بازگشایی این پایانه مرزی تشکیل خواهد شد.‌

استاندار کرمانشاه افزود: این تیم که اعضای اتاق بازرگانی را در دل خود دارد، کار رایزنی با مقامات عراقی و پیگیری ویژه برای تسریع بازگشایی مرز تیله کو را انجام خواهد داد.

زیرساخت‌های تیله کو در سرپل ذهاب در حد متعارف آماده است

نورالدین فرزادی پور با اشاره به بازگشایی مجدد بازارچه مرزی تیله کو، بیان کرد: یکی از فرصت‌های مناسب اقتصادی برای فعالیت شهرستان‌های مرزی، مرز مشترک و بازارچه‌های مرزی است.

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه بازارچه مرزی تیله کو در این شهرستان در قبلا فعال بوده و هم اکنون تعطیل است، افزود: از ماه‌ها پیش که شرایط مناسب فراهم شده، بازگشایی مجدد این بازارچه توسط استانداری کرمانشاه پیگیری شده است.

زیرساخت‌های اولیه لازم در سرپل ذهاب توسط ایران تأمین شده است

این مسؤول با تاکید بر اینکه بازگشایی بازارچه مرزی تیله کو نیازمند پیگیری دوجانبه از سوی طرف عراقی و ایرانی است، تصریح کرد: زیرساخت‌های اولیه لازم در سرپل ذهاب از سوی ایران تأمین شده و در صورت بازگشایی بازارچه تیله کو وضعیت معیشتی و اشتغال این منطقه بهبود خواهد یافت‌.

وی ادامه داد: مقداری از زیرساخت‌های بازارچه مرزی تیله کو باقی مانده که این موضوع مانع از بازگشایی و فعالیت آن نمی‌شود، بسیاری از اقدامات مورد نیاز و زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی بازارچه مرزی تیله کو انجام شده است.

فرزادی پور با بیان اینکه زیرساخت‌های بازارچه مرزی تیله کو در شهرستان سرپل ذهاب در حد متعارف آماده شده است، گفت: پس از بازگشایی این مرز زیرساخت‌های تکمیلی برای بهبود و توسعه خدمات ارتقا خواهد یافت، اما خدمات ارائه شده فعلی نیازهای بازارچه مرزی تیله کو و تبادلات تجاری در آن را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.