پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 12495
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ |
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه خبر داد

خشکسالی در کمین کرمانشاه/ ذخایر آبی سدها ۱۰ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از کاهش ۱۰ درصدی منابع آبی سدهای کرمانشاه درپی کاهش بارندگی خبر داد.
خشکسالی در کمین کرمانشاه/ ذخایر آبی سدها ۱۰ درصد کاهش یافت

بهرام درویشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از کاهش ۱۰ درصدی منابع و ذخایر آبی سدهای استان به دلیل کاهش بارندگی های اخیر خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه کاهش ۳۰ درصدی بارندگی‌ها سبب کاهش هشت الی ۱۰ درصدی آب ذخیره شده در پشت سدهای استان شده است، افزود: خطر خشکسالی در کمین استان است.

وی با بیان اینکه مدیریت صورت گرفته بر منابع آبی موجود آب به اندازه کافی ذخیره شده است، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه با خشکسالی شدید مواجه است و برای برون رفت از این چالش باید چاره‌ای اندیشید.

این مسؤول با یادآوری اینکه تأثیر کاهش بارندگی‌ها در آب‌های زیرزمینی، رودخانه‌ها و آب‌های سطحی قابل مشاهده است، تاکید کرد: در برخی از رودخانه‌های استان کرمانشاه رواناب‌ها تا ۹۰ درصد کاهش داشته‌اند و منابع زیرزمینی نیز با بحران استخراج بی رویه مواجه است که ماحصل آن فعال شدن گسل ها است.

درویشی بر حفظ اهمیت منابع آب استان اشاره و بیان کرد: همه حوزه‌های مصرف کننده آب شامل صنعت، کشاورزی و مصرف کنندگان خانگی باید با برنامه‌ریزی صحیح اقدام به مصرف کنند، تا دچار بحران آب نشویم و در این مسیر مدیریت و برخورد با متخلفان جدی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های مصرف آب بخش کشاورزی بوده و روش صحیح مصرف در این حوزه به خوبی فرهنگسازی نشده است، خاطرنشان کرد: کاشت محصولات غیرمجاز که مصرف آب بالایی دارند باید در همه مزارع دولتی و خصوصی متوقف شود.

این مسؤول اظهار داشت: سال جاری برنامه‌ریزی لازم با جهاد کشاورزی استان کرمانشاه انجام شده و در این راستا کاشت محصولاتی که نیاز به آب فراوان دارند ممنوع اعلام شده است و در صورت مشاهده با مراجع قضایی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.