پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 12444
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پاورقی, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ |
معاون غذا و دارو کرمانشاه:

داروهای کرونا به مقدار کافی در کرمانشاه موجود است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: داروهای کرونایی به اندازه کافی در استان موجود است.
داروهای کرونا به مقدار کافی در کرمانشاه موجود است

قباد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از وجود داروهای مورد نیاز درمان کرونا در استان خبر داد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به پیش بینی های صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروزی مبنی بر وقوع پیک چهارم در استان اشاره و تصریح کرد: این معاونت برای یک هزار بستری کرونایی اقدام به ذخیره دارو مورد نیاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا نیاز به درمان خاصی ندارند و با رعایت نکات بهداشتی و مصرف داروهای معمولی بهبود پیدا می‌کنند، گفت: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری  معاونت غذا و دارو در حال تأمین دارو مورد نیاز برای ۲ هزار متقاضی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه داروهای ضد ویروس “رمدسیویر”، “فاویپیراویر” و داروهای ضد التهاب “دگزامتازون” و “متیل پردنیزولون” از داروهای اصلی برای درمان و بهبود مبتلایان به کرونا است، ادامه داد: ۲۰ نوع دارو نیز به اندازه نیاز در استان کرمانشاه ذخیره کرده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا در استان، عنوان کرد: داروی مورد نیاز بیماران سرپایی کرونا در ۴۵ داروخانه منتخب کرمانشاه و داروخانه منتخب سایر شهرستان‌ها با همکاری سازمان‌های بیمه گر و پزشک‌های عفونی و متخصص ریه توزیع خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه داروی مورد نیاز بیماران بستری توسط بیمارستان‌ها تأمین می‌شود و نیاز نیست خانواده‌ها از بیرون بیمارستان دارو تهیه کنند، گفت: تأمین دارو از خارج بیمارستان تخلف محسوب شده و مَردم می‌توانند گزارش تخلفات را به معاونت درمان و یا سازمان غذا و دارو گزارش دهند.

این مسؤول به پوشش بیمه‌ای داروهای کرونا در استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: داروهای کرونا زیر پوشش بیمه قرار دارد و مبتلایان تنها ۱۰ درصد مبلغ دارو را پرداخت می‌کنند.

وی با هشدار به هموطنان نسبت به مصرف خودسرانه دارو در استان، متذکر شد: داروهای کرونا بسیار عوارض گوناگونی دارد و روی سایر اعضای انسان تأثیر نامطلوب می‌گذارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: افراد مشکوک به کرونا باید با تجویز پزشک متخصص ریه، عفونی، داخلی و یا پزشک عمومی آموزش دیده اقدام به مصرف دارو کرده و از مصرف خودسرانه آن جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.