پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 12406
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ |
مدیر امور آبفا اسلام آبادغرب

بحران آب با عدم مدیریت مصرف در کمین اسلام آبادغرب است

مدیر امور آب فاضلاب اسلام آبادغرب گفت: اگر مَردم در مصرف آب مدیریت نکنند با بحران آب مواجه خواهیم شد.
بحران آب با عدم مدیریت مصرف در کمین اسلام آبادغرب است

سیداصغر صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از پیش بینی وقوع بحران آب با عدم مدیریت صحیح مصرف در این شهرستان خبر داد و گفت: قطعا تامین آب شرب سالم و پایدار از دغدغه های اصلی شرکت آبفا استان و تاکید مدیرعامل این شرکت است و این مهم را زمینه تحقق عدالت اجتماعی به ویژه در مناطق کم برخوردار و روستایی دانسته‌اند.

مدیر امور آب و فاضلاب اسلام آبادغرب با اشاره به خشکسالی های اخیر و کاهش نزولات آسمانی، تصدیح کرد: از ۴۳۶/۳ میلی متر بارندگی در سال گذشته به ۲۷۵/۶ میلی متر بارندگی در سال آبی جاری با ۳۷ درصد کاهش نزولات آسمانی در شهرستان روبرو هستیم.

وی شیوع کرونا را سبب افزایش مصرف آب دانست و یادآور شد: این امر سبب برداشت بیشتر از منابع آبی سطح این شهرستان شده، که قطعا این مسئله با آغاز فصل گرم سال، بیش از پیش نمود پیدا می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه اسلام آباد غرب به عنوان دومین شهرستان استان از نظر جمعیتی، دارای ۳۲ هزار و ۱۰۶ مشترک شهری و ۱۴ هزار و ۹۲ مشترک روستایی است، افزود: نیاز آبی بخش شهری با ۴۵۰ لیتر در ثانیه از سراب ارکوازی و ۱۸ حلقه چاه با حداکثر تولید ۳۲۰ لیتر در ثانیه تامین می‌شود و بخش شهری شهرستان به صورت صد درصد تحت پوشش شرکت آبفا قرار گرفته است.

مدیر امور آب و فاضلاب اسلام آبادغرب با بیان اینکه تعداد روستاهای شهرستان ۱۶۸ روستا است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳۴ روستا تحت پوشش این امور قرار دارد و منابع تامین آب آنها ۳۲ حلقه چاه و ۶ دهنه چشمه با حداکثر تولید ۲۷۳ لیتر در ثانیه آب است.

صفوی بیان کرد: با توجه به این شرایط ما در بخشی از شهر وچند روستای شهرستان با تنش آبی مواجه هستیم، که چهار روستا در شهرستان توسط تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

این مسؤول پیشگیری از بحران و قطعی آب در اسلام آبادغرب را مستلزم مشارکت بیشتر مردم در مصرف بهینه و صرفه جویی دانست و تاکید کرد: با توجه به موارد گفته شده و در پیش بودن فصل گرم سال، درخواست ما از مَردم فهیم شهرستان این است، که از مصارف غیر ضروری و هدر رفت آب جلوگیری کنند، تا تابستان امسال با کمترین مشکل پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.