پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 12365
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ |
معاون فرماندهی انتظامی کرمانشاه:

شهروندان کرمانشاهی موازین اسلام را در ماه رمضان رعایت کنند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: شهروندان کرمانشاهی برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، موازین شرعی را در ماه مبارک رمضان رعایت کنند.
شهروندان کرمانشاهی موازین اسلام را در ماه رمضان رعایت کنند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: بار دیگر توفیق حضور در مهمانی خداوند سبحان نصیب امت اسلامی و به ویژه مردم مؤمن ایران و استان کرمانشاه شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پلیس برای پاسداشت ماه مهمانی خداوند و حفظ حرمت آن نهایت تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت، افزود: شهروندان برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش‌های دینی در اماکن عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف شده‌اند، گفت: افرادی که عذر شرعی دارند، از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام مانند بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند.

آمویی خاطرنشان کرد: آن دسته از رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، غذاهای آماده و آبمیوه فروشی‌ها که مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا دارند، از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و پس از این زمان می‌توانند تنها از طریق خدمات بیرون بر فعالیت کنند.

این مسؤول ادامه داد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه راه آهن، مراکز درمانی می‌توانند به منظور ارائه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط، با استتار مکان به گونه‌ای که تظاهر به روزه‌خواری نشود، فعالیت کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

وی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی لازم است با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن مداوم خودروی خود، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل آن و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

آمویی تاکید کرد: پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند حرمت ماه مبارک رمضان را با بی توجهی به تذکرات ارائه شده نگه ندارند، برخوردهای قانونی و لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.