پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 12259
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ |
رئیس دادگستری کرمانشاه خبر داد

پیگیری حل مشکلات سرفیروزآباد و پاوه با مصوبه سفر رئیسی

رئیس دادگستری استان کرمانشاه از حل مشکلات قطع آب منطقه عثمانوند و مسکن مهر ۶۲۰ واحدی تپه کوله پاوه با مصوبات سفر رئیسی به استان خبر داد.
پیگیری حل مشکلات سرفیروزآباد و پاوه با مصوبه سفر رئیسی

پرویز توسلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه، اظهار داشت: پیگیری و حل مشکلات قطع آب منطقه عثمانوند و مشکلات مسکن مهر ۶۲۰ واحدی تپه کوله شهرستان پاوه با اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضاییه صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری رفع مشکل قطع آب منطقه عثمانوند (سرفیروز آباد) از توابع استان که یکی از مصوبات سفر استانی آیت‌الله رئیسی ریاست قوه‌قضاییه به این استان بود، گفت: پس از طرح موضوع مراتب با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در کمترین زمان ممکن و طی برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و پیگیری‌های مجدانه مجموعه قضایی استان کرمانشاه خوشبختانه نتایج قابل‌توجهی حاصل و مشکلات اهالی منطقه رفع شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مقرر شد فرماندار کرمانشاه با همراهی نماینده دادستان، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در منطقه حضور یافته و از طریق شناسایی معتمدان و ریش‌سفیدان اقدامات لازم برای حصول سازش میان اهالی روستا‌های درگیر این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

توسلی‌زاده با تاکید براینکه مقرر شد تا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فرایند پیگیری مطالبات اهالی روستای سرین در خصوص مجوز حق‌آبه و نتایج آن را به دادگستری استان کرمانشاه اعلام کند، بیان کرد: بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه طی مکاتبه‌ای اعلام کرد، که تاکنون برای روستای سرین از توابع بخش سرفیروز آباد عثمانوند حق آبه‌ای ثبت‌نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان از برگزاری جلسه‌ای در فرمانداری کرمانشاه با موضوع رفع معارض و مشکلات پروژه آب‌رسانی روستای سرین با حضور اشخاص ذی‌ربط و ازجمله بزرگان و معتمدین محلی خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: درنهایت به لحاظ همکاری قابل‌توجه اهالی روستا برای اجرای کامل طرح آب‌رسانی مقرر شد شرکت آبفا سریعا نسبت به تکمیل کار اقدام کند.

توسلی‌زاده زاده با اشاره به اینکه در پی حصول سازش میان اهالی منطقه به ویژه روستای سرین که معارض منبع تأمین آب بوده‌اند، عنوان کرد: مقرر شد تا شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از طریق پیمانکار حداکثر ظرف یک ماه نسبت به رفع نواقص و بهره‌برداری از پروژه اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه مقرر شد تا شرکت مذکور برای تأمین کسری احتمالی آب، اقدامات لازم برای اضافه کردن آب از منابع دیگر را انجام دهد، گفت: طبق مصوبات فرمانداری کرمانشاه نیز بایست نسبت به تأمین اعتبار بهره‌برداری از چشمه روستای شینه (به‌عنوان منبع دوم تأمین آب) برای سال جاری پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

این مسؤول با یادآوری اینکه دادگستری استان کرمانشاه پیگیری موضوع تا حصول نتیجه نهایی را در دستور کار قرار می‌دهد، تصریح کرد: در مورد مشکلات مناطق عثمانوند و پاوه ضمن صدور دستور مقتضی به دادستان شهرستان پاوه جهت پیگیری موضوع و ارائه گزارش مستمر از اقدامات انجام‌شده، جلسه‌ای با شرکت نمایندگان اعضای تعاونی و دیگر ادارات ذی‌ربط برای استماع اظهارات دوطرف در محل دادگستری مرکز استان کرمانشاه برگزار شد و پس از تبادل‌نظر پیرامون اختلافات موجود درنهایت مقر شد تا اعضای تعاونی مبالغ لازم برای تکمیل پروژه را تا آخر سال ۹۹ پرداخت کنند.

توسلی‌زاده با اشاره به اینکه مقرر شد تا به تخلفات هیات مدیره که مورد درخواست اعضای تعاونی بود و دعاوی حقوقی مطروحه توسط دادستانی و دادگستری شهرستان پاوه رسیدگی شود، متذکر شد: نتایج آن تا آخر شهریور سال ۱۴۰۰ مشخص شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آن بخش از اختلافات یا تخلفات که در صلاحیت مرکز داوری اتاق تعاون است تا آخر شهریور سال جاری به نتیجه خواهد رسید، اظهار داشت: پیگیری این موضوع تا زمان حصول نتیجه و احقاق حق اعضای تعاونی با جدیت در دستورکار دادگستری استان قرار دارد.

انتهای پیام/ ت/آ

نویسنده : Mehrda Amiri | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.