پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 12248
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ |
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

حضور دانش‌آموزان در مدارس کرمانشاه اختیاری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با از آغاز فعالیت آموزشی دانش‌آموزان مدارس خبر داد و گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است.
حضور دانش‌آموزان در مدارس کرمانشاه اختیاری است

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، ایام نوروزی برای دانش‌آموزان، معلمان و والدین به دور از فضای مجازی بود و این فرصت به منزله استراحتی برای این اقشار در نظر گرفته شده بود.

براساس این گزارش، اکنون پس از اتمام ایام نوروز نحوه آموزش‌ بستگی به وضعیت رنگ مناطق مختلف استان با توجه به شیوع کرونا دارد و اگر وضعیت مناسب باشد میزان حضور بیشتر و در صورتی که روند شیوع افزایشی باشد از فضای مجازی بیشتر استفاده خواهد شد.

فضای مجازی هم البته فرصت‌ها و محدودیت‌هایی برای آموزش ایجاد کرده است، که مواجهه با آن مهم و راهگشا بوده و باید محدودیت‌ها کنترل و از فرصت‌ها استفاده بهینه شود.

شیوع کرونا و ماندگاری آن در جامعه، همچنان بخش‌های مختلف استان‌های کشور از جمله سیستم آموزشی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را تحت ‌تأثیر قرار داده است.

شیوع کرونا سبب شد تا مدارس کشور برای حفظ سلامت و جلوگیری از گسترش این ویروس تعطیل شود، اما این تعطیلی تازه آغاز ماجرا و ایجاد نگرانیهایی برای دانش‌آموزان و والدین بوده است.

مجید یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه با بیان اینکه از مورخ ۱۴ فروردین روند آموزش دانش‌آموزان به همان روش‌های قبل از تعطیلات نوروزی ادامه پیدا می‌کند، اظهار داشت: مدارس آماده حضور معلم‌ها و دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اگر دانش‌آموزی برای حضور در کلاس‌های رفع اشکال تمایل داشته باشد می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور پیدا کند.

وی به تصمیم ستاد ملی کرونا برای حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در مدارس که در مناطق زرد و آبی به صورت اختیاری است، اشاره و تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس که تعداد دانش‌آموزان آن کمتر از ۵۰ نفر باشد، منتظر دستور ستاد ملی کرونای استانی هستیم تا تصمیم لازم اتخاذ شود.

این مسؤول از آغاز فعالیت آموزشی در فضای مجازی برای تمامی دانش‌آموزان از امروز خبر داد و گفت: دانش‌آموزان مناطق زرد و آبی در صورت تمایل می‌توانند برای حضور در کلاس های درس رفع اشکال در مدارس حضور پیدا کنند.

وی با تاکید براینکه در مناطق قرمز همچون گذشته آموزش‌ها ۱۰۰ درصد غیرحضوری است، خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس مناطق نارنجی اختیاری است و هیچ اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد.

یزدان‌پناه یادآور شد: آموزش‌ها می‌تواند در بستر سامانه آموزشی دانش‌آموزان شاد، برنامه تلویزیونی و کاربرگ‌های آموزشی به صورت متمرکز انجام بشود.

این مسؤول با اشاره به اینکه تغییر وضعیت تدریس ها مطابق با اطلاعیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد هر منطقه صورت می‌گیرد، گفت: شورای مدرسه متناسب با شرایط مدارس و دانش‌آموزان و نوآموزان و با تاکید بر نحوه تغییر وضعیت و ایفای وظایف و نقش‌های جدید را مدیریت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ثبت‌نام آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان از چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه تا ۲۵ فروردین ماه با مراجعه به سامانه  azmoon.medu.ir امکان پذیر خواهد بود خبرداد.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون باید در نخستین فرصت نسبت به دریافت رمز همگام از مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.

این مسؤول ادامه داد: فرآیند ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها) در استان کرمانشاه از روز شنبه ۲۱ فروردین آغاز و تا آخر فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: آزمون مذکور رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرروشن، وضعیت شیوع کرونا در روزهای ابتدایی ۱۴۰۰ حاکی از آغاز روزهای دشوار برای کادر درمان و افزایش موارد بستریها است و تعداد شهرهای نارنجی در استان به سرعت در حال افزایش است، به طوری که اکنون پنج شهرستان کرمانشاه، گیلان‌غرب، سنقر و کلیایی، سرپل‌ذهاب و پاوه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

گفتنی است، طبق اعلام وزارت بهداشت شهرستان اسلام‌آباد غرب و کنگاور در وضعیت قرمز و شهرستان‌های هرسین، صحنه، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر در وضعیت زرد هستند.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.