پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 12044
  پرینتخانه » اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شعر و ادبیات, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ |
به همت سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه:

برگزیدگان دهمین جشنواره داستانی بسیج هنرمندان کرمانشاه تجلیل شدند

آیین تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه برگزار شد.
برگزیدگان دهمین جشنواره داستانی بسیج هنرمندان کرمانشاه تجلیل شدند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، آیین تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور هنرمندان و مسؤولان استانی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

همایون زین الدین امروز در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه اظهار داشت: دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان هفته جاری در دو بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان برگزار و با اهدا لوح تقدیر و جایزه از برگزیدگان تجلیل شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فراخوان و برگزاری دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج در استان در دستور کار این سازمان فرهنگی و هنری قرار گرفته است. افزود: موضوعات این جشنواره شامل بخش هایی از جمله روزهای ارغوانی (روایت هشت سال دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی ( شهید سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی)، جهش تولید، اقتدار و بالندگی، شکست تحریم های ظالمانه، الفبای ایثار(مدافعان سلامت)، کمک مومنانه (مساوات و همدلی)، زخم های شعله‌ور (افشای جنایتهای ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، سوریه، لبنان، عراق و…) و سبک زندگی ایرانی اسلامی (مسجدمحوری، حجاب و عفاف، عدالت محوری، ساده زیستی، کالای ایرانی و…) بوده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به قالب داستان کوتاه در این جشنواره، گفت: از مقررات جشنواره این بود که میزان کلمات هر اثر حداکثر پنج هزار کلمه بوده و داستان های ارسالی پیش از این در جشنواره های دیگر برگزیده نشده باشند، همچنین آثاری مورد داوری قرار می‌گیرد که قبلا در کتابی منتشر نشده باشد.

وی با اشاره به شرایط سن گروه های آسیب ارسالی هنرمندان برای شرکت در این جشنواره، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی در دو گروه سنی نوجوان (حداکثر ۱۷ سال) و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) مورد ارزیابی قرار گرفت و ارسال آثار برای همگان آزاد اعلام شد.

این مسؤول با بیان اینکه طبق زمان بندی جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: مرحله استانی آن انجام شده و مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذرماه بود، همچنین برنامه تجلیل و تقدیر از هنرمندان برگزیده در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

زین الدین از جوایز گروه های سنی در این مرحله از جشنواره خبر داد و گفت: رتبه نخست کشوری با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵۰ میلیون ریال، رتبه دوم با لوح تقدیر و ۳۰ میلیون ریال، رتبه سوم نیز با ۲۰ میلیون ریال و اهدای لوح مورد تقدیر قرار می‌گیرد، همچنین پنج اثر تقدیری با جوایزی به ارزش ۱۲ میلیون ریال مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: جوایز گروه سنی نوجوان در این مرحله از جشنواره شامل اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال برای نفر نخست کشوری، اهدای لوح و جایزه ۲۰ میلیون ریالی برای نفر دوم و برای نفر سوم نیز اهدای لوح و جایزه ۱۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شده است، همچنین سه اثر قابل تقدیر با جوایزی به ارزش هفت میلیون ریال تجلیل می‌شود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه اخبار جشنواره در پایگاه اینترنتی سازمان بسیج هنرمندان کشور درج خواهد شده، اظهار داشت: علاقمندان با مراجعه به سایت از شرایط بیشتر این جشنواره آگاهی لازم را کسب کرده و آثار را به دبیرخانه مربوطه ارسال کرده‌اند، آثار داستانی منتخب نیز به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

وی با بیان این داوری دهمین دوره مسابقات استانی جشنواره داستان کوتاه سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور داوران این دوره از جشنواره برگزار شد، گفت: بیش از ۶۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با یادآوری اینکه از بین آثار نفرهای برتر انتخاب و به مرحله کشوری معرفی شدند، گفت: موضوعات روز از جمله، روزهای ارغوانی، دفاع مقدس، کمک مومنانه، حماسه سلامت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مکتب شهید قاسم سلیمانی و… از محورهای این جشنواره بود.

زین الدین تصریح کرد: سیدرحیم زارعی به عنوان دبیر و دارو جشنواره دهمین جشنواره داستان کوتاه سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، مهناز فتاحی و زهرا گلچینی به عنوان داوران این دوره از جشنواره حضور داشتند و به داوری آثار رسیده به دبیرخانه پرداختند.

به گزارش شهرروشن، داستان با عنوان ” بی اسم” اثر هنرمند حامد عامریان از شهرستان سنقروکلیایی، “مجموع جرعه‌های آخر” اثر هادی حشمتیان از سنقروکلیایی و داستان “مأمور” اثر آرش منصوری از شهر کرمانشاه به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول تا سوم در بخش بزرگسال و اثر “نهمین روز” به قلم فاطمه حشمتیان از شهرستان سنقروکلیایی به عنوان تقدیری این مرحله استانی جشنواره سازمان بسیج هنرمندان معرفی شدند.

طبق داوری آثار برگزیده در بخش کودک و نوجوان نیز داستان “مواظب باش” به نویسندگی فاطمه صفری از کرمانشاه، داستان “نفس های حس شده” اثر سوگند میرزایی و نیز “درخت خرمالو به قلم سحر قزوینه هر دو از کرمانشاه به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول تا سوم مسابقات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه شناخته شدند، همچنین در بخش تقدیری از داستان “میای باز” اثر طناز فلاحی از کرمانشاه تجلیل به عمل آمد.

گزارش تصویری

گفتنی است، آثار برگزیده و برتر جشنواره پس از داوری برای راهیابی به مرحله مسابقات کشوری طی صورت جلسه‌ای از سوی داوران منتخب به جشنواره معرفی شدند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.