پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 11885
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, کاریکاتور, گزارش, گفتگوها, ویژه تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ |
به همت هنرمند کرمانشاهی برگزار شد

رونمایی از آثار مفهومی خلاق و اعتراضی به آتش سوزی جنگل‌های زاگرس+فیلم

مراسم رونمایی از آثار مفهومی خلاق و اعتراضی یک هنرمند به آتش سوزی جنگل‌های زاگرس در کرمانشاه برگزار شد.
رونمایی آثار مفهومی خلاق و اعتراضی هنرمند کرمانشاهی به طبیعت سوزی+فیلم

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، مراسم رونمایی از آثار مفهومی خلاقیت در دوران قرنطینه خانگی به همت “فخرالدین دوست محمد” کاریکاتوریست و هنرمند کرمانشاهی عصر امروز در منزل شخصی با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان کرمانشاهی برگزار شد.

براساس این گزارش، حریق گسترده درختان دالاهو در دو ماه قبل و بازدید این هنرمند نکته سنج از منطقه فوق، که طی آن آثار سوختگی درختان و حیوانات را مشاهده کرده بود، سبب شد، تا در اعتراض به این بی مبالاتی و بی توجهی مسؤولآن و عوامل انسانی به حفظ طبیعت واکنش انتقادی خود را در قالب جمع آوری این آثار مفهومی به عنوان نماد آسیبهای که به طبیعت و محیط زیست وارد شده، به نمایش بگذارد.

دوست محمد تلاش دارید در این نمایشگاه کوچک خانگی پیام عظیم و مفهومی را که با نگاه خلاق به آن رسیده با مخاطبان در میان بگذارد و صدای موجوداتی که زنده زنده در آتش جهالت انسان ها سوختند را به گوش همگان برساند.

«شاخ طبیعت»، «آخرین برگ»، «سنگ آسمانی یا سنگ زمینی» و ….عنوان بعضی از این آثار بود، که بیانی اعتراض آمیز و منتقدانه به آتش سوزی جنگل های زاگرس و منطقه دالاهو در کرمانشاه و قربانی شدن حیوانات به خاطر غفلت و عطش سیری ناپذیر انسان مصرف گرایی امروزه را نشان می‌دهد، همچنین محصول قرنطینه خانگی در دوران کرونایی است.

در اثر نقاشی و نوشتارهایی مفهومی بر یخچال نیز که متن هایی درباره تاثیرات و درس های ارزشمند ویروس کرونا بود، نوعی تمرین شجاعت، شهامت و رشد خلاقیت در فاصله گرفتن از وابستگی به اشیایی است که در بسیاری از مواقع دلیل اضطراب ها، نگرانی ها، افسردگی و استرس های بشر معاصر است.

در اثر «شاخ طبیعت» که درختی با کارد به مانند یک انسان زخمی و نابود شده، در واقع دعوت مخاطب به ارتباط، توجه و رفتاری مناسب و انسانی تر به محیط اطراف و طبیعت را به نمایش می‌گذارد.

رونمایی از آثار چیدمان فخرالدین دوست محمد با حضور جمعی از هنرمندان، اساتید و خبرنگاران در منزل این هنرمند و نیز مسئول واحد تصویری حوزه هنری استان ، عصر روز چهارشنبه ۶ اسفندماه جاری برگزار شد.

ویدئو این رونمایی و دیدگاه هنرمندان نسبت به این آثار مفهومی را می‌توانید اینجا ببینید

گفتنی است، در این مراسم بیانیه‌ای از سوی هنرمندان در اعتراض به این گونه آسیب های جدی به محیط زیست و نیز ناکارآمدی و بی مبالاتی مسؤولآن استانی و کشوری قرائت شد.

#شاخ_طبیعت
#آخرین_برگ
#کرونا، متشکرم
#نه _به_ آتش سوزی_جنکل های _زاگرس

انتهای پیام/ت

 

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.