پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 11582
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها, ویژه تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ |
رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه خبر داد

اختصاص ۱۹۰ میلیارد به قطار شهری کرمانشاه/ منشور ستاد کرونا رعایت نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه از اختصاص 190 میلیارد به قطار شهری کرمانشاه خبر داد و گفت: رعایت منشور ستاد کرونا الزامی است.
اختصاص ۱۹۰ میلیارد به قطار شهری کرمانشاه/ منشور ستاد کرونا رعایت نمی‌شود

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، طیب حیدری عصر امروز در حاشیه جلسه ۲۱۷ شورای اسلامی شهر در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه، اظهار داشت: بعد از افزایش بهبودی و رفع بیماری کرونا که تعدادی از اعضا شورای اسلامی شهر کرمانشاه به آن مبتلا شده بودند و پس از گذشت ۴۰ روز، امروز جلسه پربار و مصوبات خوبی داشتیم که مهترین آن پروژه قطار شهری بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به پروژه قطار شهری اختصاص یافته و مصوب کردیم این اوراق در اختیار شهرداری قرار بگیرد، همچنین ۵۰ درصد بازپرداخت آن توسط دولت و مابقی ۵۰ درصد دیگر نیز توسط شهرداری است و امیدواریم با این آورده مالی قسمتی از مجموعه قطار شهری استارد کار آن زده شود و روند روبه رشد آن را ببینیم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه همه شهروندان چشم بر استارد آن دارند تا هرچه زودتر و بهتر پروژه قطار شهری کرمانشاه انجام بگیرد، افزود: مسؤولان مربوطه هم موظف به پیکری آن هستند.

وی در پرسشی مبنی بر اختلاف نظرهای شورای شهر و عدم حضور تعدادی از آنها و نیز لزوم حضور شهرداری کرمانشاه در این جلسات، گفت: در همه ادوار شورای شهر این اختلاف ها وجود داشته و بودند افرادی که به حق اختلاف نظرهایی با دیگر اعضای شورای شهر داشته‌اند.

حیدری یادآور شد: لازمه هر پیشرفت و توسعه در واقع اختلاف نظر و سلیقه است و آن را نباید به سمت و سویی ببریم که همشهریان، شهر، شهرداری و… آسیبی ببینند و این عدم برگزاری جلسات چند روز اخیر نیز بیماری اعضای شورای شهر بود که به کرونا مبتلا شده بودند و الحمدالله بهبود یافتند.

رئیس شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: لوایح زیادی داریم که باید تصمیم گیری بشود و شهروندان و شهرداری در انتظار برگزاری جلسات هستند، لذا از سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه میخواهیم که در جلسات به صورت نظام تر از قبل حضور پیدا کنند و به عنوان خادم مردم پای کار بیایند.

این مسؤول بیان کرد: در مورد پروژه قطار شهری که قبلا مبالغی به آن اختصاص یافته و کارهای صورت گرفته، ما این پروژه را در دو قسمت زیر و بالای زمین داریم اجرا می‌کنیم و اولیت این است بخشی از آن راه‌اندازی شود، که همشهریان ببیند و خوشحال بشوند که شهر رنگ توسعه گرفته و سبب جذب گردشگر در کرمانشاه باشد.

وی با اشاره به مباحثی که در مورد جزییات این پروژه در جلسه امروز وجود داشت، عنوان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان در ادوار گذشته هزینه شده، که به پول حال حاضر بیشتر شده است و چون آن مقادیر لازم در موعد مقرر در اختیار پروژه قرار نگرفته بود، لذا این امر دلیلی بر آن شده که بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده است، اما ما هم علاقمند هستیم این رخداد مبارک هرچه سریع تر به انجام برسد.

طیب خاطرنشان کرد: دولت خوشبختانه ۵۰ درصد بازپرداخت این مبالغ و اوراق بهادار را تضمین کرده است و ان شا‌ء‌الله نیت ما بر این است که لوایح و اعتبارات مالی بیشتری برای قطار شهری کرمانشاه اختصاص پیدا کند و اگر آن بودجه های که وعده داده شده و شهرداری هم بتواند پرداخت آن را که تعهد داده محقق کند یکی از فازهای آن در انتهای سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید و شهروندان ببینید قطار شهری بر روی ریل در حال حرکت است.

این مسؤول در پاسخ به چگونگی اجرای منشور ستاد ملی مبارزه با کرونا باز و نیمه باز بودند برخی از اصناف و عدم رعایت عده‌ای از همشهریان، گفت: امروزه جنگی تمام عیار با بیماری کرونا است و همه ما و فرد به فرد ما مسؤولیت اجتماعی داریم علاوه بر اجباری که وجود دارد، اخلاقی هم وظیفه داریم برای حفظ جان و سلامتی خود و شهروندان حتما رعایت کنیم چراکه هیچگونه راهکاری دیگیری جز اینکه از وجود اجتماعات جلوگیری کنیم ندارد.

وی تاکید کرد: در روزهای نخست هفته دوم قرار اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت های تردد که از سوی ستاد کشوری ابلاغ شده، قرار داریم، اما آنچنان که باید و شاید مردم معزز و ارجمند ما رعایت نکرده‌اند، که جای تامل دارد، لذا امیدواریم در هفته آتی رعایت مصوبات ستاد جدی تر شود، چراکه این محدودیت ها در صورت عدم رعایت، تشدید خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار داشت: از همه هموطنان که در یک کِشتی در این مملکت نشستیم تقاضا داریم به صورت مشارکتی وظیفه خود را رعایت منشور ستاد و پروتکل‌های بهداشتی ببینند تا ان‌شاءالله روزهای خوش گذشته مجدد برگرد و و تکرار بشود.

ویدئوی این مصاحبه را لطفا در اینجا ببینید

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.