پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 11289
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ |
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه:

منابع آبی کرمانشاه وضعیت مناسبی ندارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از وضعیت نامناسب و کمبود منابع آبی در استان خبر داد.
منابع آبی کرمانشاه وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه، درویشی با توصیف نامناسب بودن وضعیت منابع آب استان، اظهار داشت: مخازن سدهای استان نسبت به سال گذشته تا این لحظه ۳۰ درصد کاهش ورودی (آب) داشته‌اند و نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۹۰ درصد کاهش بارش داشته ایم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت روان آب ها در شرق استان و کاهش آن، ادامه داد: به دلیل کاشت برنج و برداشت های غیر متعارف به طور محسوسی سطح این رواناب ها کاهش پیدا کرده است و ۳۰ میلیون کاش حجم مخزن در شرق استان بر اساس آخرین داده های اخذ شده محسوس و مشهود است.
وی تصریح کرد: به دلیل کشت برنج در این بخش از استان تعداد چاه های غیر مجاز افزایش پیدا کرده و برداشت از آب سطحی به صورت نامتعارف روند صعودی داشت و این احتمال متصور است، که علاوه بر اینکه صنایعی که د‌ر پایین دست از آب زیرزمینی مجاز استفاده داشتند، دچار مشکل کمبود آب شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: چاه‌های کشاورزی نیز که در پایین دست قرار دارند دچار بحران و کم آبی شوند.
این مسؤول عنوان کرد: امیدواریم و دعا می‌کنیم با بارش نزولات آسمانی از این شرایط سخت و بحرانی که در منابع آب استان پدیدار شده است خارج شویم.
انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.