پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 11244
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, ایران, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, سیاسی, گزارش تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

ماسک‌ یا گوشواره و گردنبند کرونایی/ "بیل گیتس" خطر جدی بشریت است!

استفاده صحیح از ماسک و رعایت بهداشت تنها راه مبارزه با کرونا و محققان جنایتکاری همچون بیل گیتس است که نقشه تسخیر جهان را دارند.
ماسک‌ یا گوشواره و گردنبند کرونایی/

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند، که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

براساس این گزارش، کروناویروس‌ها در دههٔ ۱۹۶۰ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس منتقل شده به انسان، کشف شده‌است. آخرین نوع آن‌ها، کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-2)، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد. کرونا ویروس پس از مدت کوتاهی تمام جهان را درگیر کرد.

واژه «کروناویروس» از کلمه زبان لاتین “corōna” یا کلمه یونانی “κορώνη” به معنی تاج یا هاله گرفته شده‌است. این واژه به مشخصهٔ ظاهری ویریون‌ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می‌شود، اشاره دارد که حاشیه‌ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی، یا تاج خورشیدی است. از این رو کروناویروس را «ویروس تاج‌دار» نیز می‌نامند.

ساختار این ویروس از دو لایه تشکیل شده‌است؛ هسته این ویروس را مواد ژنتیکی و لایه بیرونی آن را تاج‌های پروتئینی تشکیل داده‌اند. پس از ورود به سلول میزبان، ذره ویروس بدون پوشش بوده و ژنوم آن وارد سیتوپلاسم سلول می‌شود.

خانواده ویروس کرونا همیشه از گونه حیوانی به گونه دیگری منتقل شده‌است. این ویروس برای انتقال آسان‌تر ممکن است تکامل پیدا کند و موجب بیماری سخت‌تری شود.

از چهل گونه مختلف خانواده کروناویروس، تاکنون هفت گونه منتقل شده به انسان کشف شده‌است، که موجب بروز بیماریهایی همچون سرما خوردگی در انسان می‌شود. گاهی برخی از کروناویروس‌ها به دستگاه تنفسی حمله می‌کنند و گاهی علائم خود را در روده و معده افراد نمایان می‌کنند. علائم ویروس کرونا در ریه، معمولاً در سرماخوردگی‌های معمول و نوعی سرماخوردگی ترشح آور به نام پِنومونیا ظاهر می‌شود، که معمولاً در بیشتر افراد با سرماخوردگی ملایمی همراه است. در این دسته چهار کروناویروس کشف شده‌است.

این چهار نوع کروناویروس، به صورت مرتب در جمعیت انسانی ایجاد بیماری می‌کنند و باعث عفونت سیستم تنفسی در کودکان و بزرگسالان می‌شوند، اما انواع دیگری از این ویروس هستند که با علائمی شدیدتر همراه می‌شوند؛ مانند سارس، مرس و کووید ۱۹.

نهایتا دسامبر ۲۰۱۹ نیز، برای اولین بار در شهر ووهان استان هوبئی چین، پس از اینکه مردم بدون علت مشخصی دچار سینه پهلو شدند و واکسن‌ها و درمان‌های موجود مؤثر نبودند، نوع جدیدی از کروناویروس با همه‌گیری در انسان شناسایی شد. از میان نخستین افرادی که به این ویروس آلوده شده‌اند، مشخص شد که دو سوم آنها با بازار عمده‌فروشی غذاهای دریایی هوانان، که در آن حیوانات زنده نیز به فروش می‌رسد، ارتباط داشته‌اند. تا ۳۰ بهمن، این کروناویروس جدید، جان بیش از ۲۷۰۹ نفر را گرفته و بیش از ۷۳٬۳۳۲ نفر به این ویروس در ۸۰ کشور تأیید شده که از جمله در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا، سنگاپور، نپال، ویتنام، اندونزی، آلمان، روسیه، فیجی، فرانسه، ایران و آمریکا مبتلا شدند.

با عبور تعداد قربانیان ویروس کرونا از مرز ۱۰۰۰ نفر سازمان جهانی بهداشت برای بیماری ناشی آن نام رسمی انتخاب کرده‌است – کووید ۱۹ (۱۹-COVID) که اشاره‌ای دارد به «کرونا»، «ویروس»، «بیماری» و سال ۲۰۱۹.[۲۶] این نوع کرونا ویروس قبل از این همه‌گیری در انسان دیده نشده بود. برآوردهای نخستین نشان می‌دهد که درصد تلفات این ویروس بین ۲ تا ۳ درصد مبتلا شدگان است.

علایم بیماری شامل تب، سرفه‌های خشک و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تندنفسی و گلودرد و آبریزش بینی است. نخستین مبتلایان این بیماری در ووهان در بازار خوراک دریایی کار می‌کردند یا در آنجا حضور داشتند، اما با توجه به گسترش بیماری در افرادی که با حیوانات در تماس نبودند سازمان جهانی بهداشت انتقال انسان به انسان را نیز مد نظر قرار داده‌است.

در ایران، مورخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، به دنبال درگذشت ۲ بیمار با عوارض تنفسی در بیمارستان کامکار قم، شایعاتی دربارهٔ جان باختن این بیماران به علت کروناویروس شکل گرفت. اما دانشگاه علوم پزشکی قم با تکذیب شایعات مربوط به مبتلا بودن این دو بیمار قربانی به کروناویروس، اعلام کرد که تاکنون هیچ‌گونه شواهدی تشخیصی مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا دیده نشده‌است. در تاریخ ۳۰ بهمن نخستین موارد از کرونای جدید در شهر قم از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت گزارش شد. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس، مثبت گزارش شده‌است.

بیمارستان کامکار قم نیز به عنوان محل قرنطینه و مراجعه بیماران و موارد مشکوک به کرونا مشخص شد. در همین روز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد که در چهار روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم و طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی جان باختند، که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.

یک خبرگزاری به نقل از منابعی آگاه در ۳۰ بهمن ادعا کرد که شش‌نفر هم در حال حاضر به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند، که خانواده و نزدیکان این افراد در قرنطینه به سر می‌برند. در ۲ اسفند، با اعلام رسمی درگذشت چهار نفر، ایران پس از چین بیشترین تلفات ناشی از کروناویروس را داشته‌است.

تا روز نهم اسفند، ۱۶ کشور کانادا، لبنان، امارات، بحرین، کویت، افغانستان، عراق، عمان، پاکستان، گرجستان، چین، استونی، نیوزلند، بلاروس، بریتانیا و آذربایجان اعلام کرده‌اند که افرادی مبتلا به کروناویروس را شناسایی کرده‌اند و در تاریخ چهارم اسفند، وزیر بهداشت اعلام کرد که یکی از جان باختگان در قم بازرگانی بود که سفرهایی به چین داشته‌است.

به گفته روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران  تا هفته نخست نوروز ۹۹، تعداد ۲۴ هزار و ۸۱۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که از این تعداد یک هزار و ۹۳۴ نفر جان باخته‌اند و همچنین ۸ هزار و ۹۳۱ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند. کووید۱۹ تا تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۰ (۳۰ تیر ۹۹) همچنان تاخت و تاز داشته و دارد.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا امروز ۴۵ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۷۹۴ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۸۴ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۰۱ هزار و ۴۶۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۹میلیون و ۳۱۶ هزار و ۲۹۷ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۳۵ هزار و ۱۵۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

طبق این آمار در کشور ما ایران نیز ۶۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۴۷۸ نفر جان باختند و ۴۷۷ هزار و ۳۰۰ نفر بهبود یافته و نجات پیدا کرده‌اند.

برخی از افراد هیچ علامتی ندارند، یا فقط علائم خفیف دارند. اما در افراد دیگر، COVID-۱۹ می‌تواند منجر به مشکلات جدی مانند ذات الریه، عدم دریافت اکسیژن کافی و حتی از بین رفتن آنان شود. این نشانه‌ها بیشتر در افرادی که مشکلات زمینه ای دیگری دارند، دیده می‌شود.

نحوه انتقال بیماری کرونا

بسته به نوع کروناویروس، روش‌های انتقال آن متفاوت است. در برخی از موارد روش‌های انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوانزا از طریق سرفه و عطسه است. با این حال احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی رخ داده ‌است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده‌اند مانند افرادی که در بیمارستان‌ها با بیماران در ارتباط هستند. هنوز مشخص نیست که این بیماری نخستین بار از طریق جانوران به انسان منتقل شده‌است یا از طریق سطوح آلوده به ویروس.

واکسن قطعی وجود  ندارد/ خطر فریبکاران محقق را نخورید

اگرچه تلاش‌های بسیاری برای تولید واکسن این ویروس انجام شده‌است، اما هنوز واکسن یا داروی مخصوصِ ضدِ ویروسی برای ریشه‌کن کردن؛ درمان قطعی، جلوگیری یا مقابله با عفونت‌های ناشی از کروناویروس به‌طور عام وجود ندارد.

محققان هوش مصنوعی دانشگاه MIT

محققان هوش مصنوعی دانشگاه MIT موفق شدند که آیندهٔ پاندمی یا همه‌گیری ویروس کرونا را پیش‌بینی نمایند و این پژوهشگران بر این باور هستند که در صورتی که قرنطینه یا فاصله گذاری اجتماعی یا به اصطلاح social distances در بسیاری از جوامع، زودتر از زمان خود از بین برود، قطعاً کلیه تلاش‌های انجام شده در خصوص مهار ویروس کرونا بی ثمر خواهد ماند و عملاً به ابتدای شیوع ویروس، باز خواهیم گشت.

ویروس کرونا چیست؟

بیماری کرونا (کووید-۱۹) یک بیماری مسری است که در اثر ویروس جدید کرونا شیوع پیدا کرده است.

اکثر افراد مبتلا به کووید-۱۹ دچار بیماری خفیف تنفسی می­ شوند و بدون نیاز به درمان ویژه بهبود پیدا می­ کنند. احتمال بروز بیماری جدی در افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه ای نظیر بیماری قلب و عروق، دیابت، بیماری مزمن تنفسی و… دارند بیشتر است. برای تخمین احتمال ابتلا به کرونا می توانید رایگان در تست کرونا درمانکده شرکت کنید.

بهترین راه پیشگیری و کند کردن روند سرایت این است که اطلاعات کافی درمورد ویروس کرونا، بیماری­ هایی که ایجاد می­ کند و نحوه­ ی سرایت آن به دست آورید.

شما می ­توانید با شستن دست­ ها یا استفاده از مواد ضدعفونی­ کننده­ حاوی الکل و دست نزدن به صورت از خود و دیگران دربرابر این ویروس محافظت کنید.

ویروس کووید-۱۹ در وهله­ ی اول از طریق قطرات بزاق یا ترشحات بینی فرد بیمار هنگام عطسه و سرفه منتقل می ­شود بنابراین تمرین آداب تنفسی (مثلا سرفه کردن در آرنج) بسیار مهم است.

در حال حاضر، هیچ واکسن یا درمان خاصی برای کووید-۱۹ وجود ندارد، اما آزمایشات بالینی برای به دست آوردن درمان احتمالی ادامه دارد.

علائم ویروس کرونا چیست

سازمان بهداشت جهانی فهرست علائم را از نظر شدت، شامل سایر علائم احتمالی نظیر ورم، جوش یا رنگ­ پریدگی انگشتان دست و پا و از دست دادن توانایی حرکت یا تکلم، دسته­ بندی می­ کند.

از جمله شایع­ترین علائم:

تب، سرفه‌­ی خشک، خستگی

علائمی که کم­تر شایع است:

کوفتگی و درد، گلو درد، اسهال، ورم، سردرد، از دست دادن بویایی یا چشایی، جوش زدن پوست یا رنگ­ پریدگی انگشتان دست و پا

علائم جدی کرونا چیست؟

به سختی نفس کشیدن یا کم ­آوردن نفس، درد یا فشار روی قفسه­ سینه، از دست دادن توانایی حرکت یا تکلم

متخصصان پوست نیز به بیماری پا که تحت عنوان «انگشت پای کووید» نامیده می ­شود توجه کرده ­اند. در این وضعیت انگشتان پا قرمز می ­شود، می­ سوزد و گاهی به خارش می ­افتد که شبیه به سرمازدگی است (وضعیتی که پزشکان معمولا در انگشت دست و پای کسانی مشاهده می­ کنند که ساعت ­های طولانی در هوای سرد مانده باشند).

به­ گفته­ ی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، در صورت مشاهده­ ی علائم زیر فورا باید تحت مراقبت­های پزشکی قرار گرفت:

مشکل در تنفس درد یا فشار مداوم روی قفسه­‌ی سینه گیجی ناتوانی در هوشیاری یا هوشیار ماندن کبودی لب یا صورت

گرچه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری می ­گوید این فهرست شامل تمام علائم احتمالی نیست و با کشف اطلاعات بیشتر در مورد ویروس کرونا به روز رسانی خواهد شد، فهرست کامل علائم کلیدی در حال حاضر شامل موارد زیر است:

تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا اختلال در تنفس، خستگی مفرط، کوفتگی عضلات یا بدن، سردرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، گلودرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، حالت تهوع یا استفراغ، اسهال

انتقال ویروس کرونا از طریق هوا/ راه‌­های پیشگیری از ویروس کرونا

اگرچه هیچ واکسنی برای پیشگیری از کووید-۱۹ وجود ندارد، شما می­توانید اقداماتی برای کاهش خطر ابتلا انجام دهید. سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ اقدامات زیر را پیشنهاد داده­ اند:

از مهمانی­ های بزرگ و تجمعات انبوه بپرهیزید. با افراد مریض یا دارای علائم تماس نزدیک برقرار نکنید (تا ۲ متر فاصله بگیرید). تا حد امکان در خانه بمانید و به­ خصوص اگر خطر بروز بیماری جدی در شما بالا است، بین خودتان و دیگران (تا ۲ متر) فاصله ایجاد کنید. یادتان باشد ممکن است بعضی از افراد بدون داشتن علائم یا اطلاع از ابتلا به کووید-۱۹، دچار این بیماری باشند و آن را به دیگران منتقل کنند.

دستان خود را مرتب به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید یا از مایع ضدعفونی­ کننده­ حاوی الکل ۷۰% استفاده کنید. در مکان­ های عمومی، مانند خواروبارفروشی، که اجتناب از تماس نزدیک با دیگران دشوار است ماسک بزنید (به­ خصوص در مکان­ هایی که شیوع بیماری در آن بیشتر بوده است). از ماسک پارچه ­ای غیر جراحی استفاده کنید- ماسک جراحی و N95 باید در اختیار پرستاران و پرسونل پزشکی قرار گیرد.

هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را با آرنج یا دستمال بپوشانید. دستمال آلوده را دور بیندازید. فورا دستان خود را بشویید. به چشم، بینی و دهان دست نمالید. درصورت بیماری، ظرف، لیوان، حوله، وسایل خواب و سایر موارد خانگی را از دیگران جدا کنید.

سطوحی که مرتب در معرض تماس قرار دارد، مانند دستگیره­ ی در، کلید چراغ، وسایل الکترونیکی و پیشخوان ­ها، را هر روز تمیز و ضد عفونی کنید. اگر مریض هستید، در خانه بمانید و به محل کار یا مدرسه نروید. فقط برای دریافت مراقبت­ های پزشکی از خانه خارج شوید. اگر بیمار هستید، از وسایل نقلیه­ ی عمومی، تاکسی و سوار شدن در یک ماشین بپرهیزید.

ساخت واکسن و درمان‌های خاص دارویی، در دست تحقیق بوده و مراحل کارآزمایی بالینی را سپری می‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت در حال سازماندهی فعالیت‌های موجود برای ساخت واکسن و دارو جهت پیشگیری و درمان بیماری کووید-۱۹ است.

بیل گیتس: تاثیر کرونا بر بشر، همانند جنگ جهانی دوم طولانی است

«بیل گیتس» بناینگذار شرکت «مایکروسافت» در اظهار نظری، پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا در جهان امروز را با نامیدن آن به «همه‌گیری اول – Pandemic 1»، همانند تاثیر «جنگ جهانی دوم» بر بشر در قرن گذشته میلادی توصیف کرد و هشدار داد، این همه‌گیری برای سالیان طولانی ادامه خواهد یافت.

بنیانگذار مایکروسافت و میلیارد سرشناس گفته است، هرچند رنج حاصل از همه‌گیری ویروس کرونا برای بشر در سالیان اخیر روند کاهشی دارد، اما آن‌هایی که در دوران «اپیدمی اول» زیسته‌اند هرگز این درد را فراموش نخواهند کرد.

در ادامه این مطلب به یادداشت گیتس اشاره شده و آمده است: وی و همسرش در دوران طفولیت دریافتند که وقوع جنگ جهانی دوم «لحظه سرنوشت‌ساز» و «تعیین کننده» برای نسل والدین آن‌ها بوده است. به همین منوال، همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹» ، که نخستین همه‌گیری مدرن به شمار می‌رود، سرنوشت قرن حاضر و دوره جدید را تعیین خواهد کرد.

هیل در ادامه به نقل از گیتس نوشت: ویروس کرونا که سبب توقف فعالیت اقتصادی در جهان شده، بیشترین تاثیر روی جوامع تنگ دست و فقیر خواهد گذارد؛ وی از سیاستگذاران خواست این مساله را در نظر قرار دهند.

به نوشته تارنمای این رسانه، گیتس از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، متهم به تئوری توطئه این ویروس و دادن اطلاعات اشتباه در شبکه اینترنتی است.

بیل گیتس پیش از این در همایشی در مارس ۲۰۱۵ میلادی گفته بود، خطری که در آینده بشر را تهدید می‌کند سلاح اتمی نیست، بلکه «ویروس» و «همه‌گیری» است که جهان را تهدید می‌کند. آن هم در حالی که جهان برای اپیدمی بعدی آماده نیست.

وی در مورد همه‌گیر نشدن ویروس «ابولا» گفته بود، این بیماری نبود که از طریق تنفس و هوا سرایت کند؛ اکنون ما با موشک مواجه نیستیم بلکه با میکروب‌ها مواجه‌ایم و جهان در صورت بروز همه‌گیری دیگر، با کمبود نیروهای پرستار و پزشک مواجه است.

ثروت بیل گیتس ۶۵ ساله و بنیانگذار شرکت مایکروسافت، ۹۸ تا ۱۰۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

بیل گیتس و عوامل فریب کار این شرکت هرچند خدماتی درگذشته به وزارت جهانی بهداشت داشته‌اند و یا کمکهایی خیرانه ای برای پوشاندن جنایات خود داشته‌اند، اما اکنون با چنین اظهاراتی دست آنها و آمریکای جنایتکار برای بشریت رو شده و نقشه ها برملا شده است، اما در مقابل چنین مکارانی که مجهز به علم و تکنولوژی هستند باید با احتیاط و هوشیاری برخورد شود.

ماسک‌ یا گوشواره و گردنبند کرونایی/ “بیل گیتس” خطر جدی بشریت است!

به گزارش شهرروشن، اکنون سخنانی در مورد جنایتکاری های بیل گیتس آمریکایی در مورد ساخت نوعی واکسن با بهانه کرونا و در واقع برای از بین بردن نسل بشریت به واسطه آن و کنترل سیستم بدن انسان ها از راه دور و نابودی جمعیت وجود دارد، که برخی محققان خود را از سیستم گیتس و ماکروسافت جدا کرده‌اند و به وزیر بهداشت کشور هم اخطار داده‌اند، که این اعمال غیرانسانی سبب خطر جدی برای ملت ها است، از سویی در حال حاضر مردم آمریکا از تزریق واکسن کرونا اجتناب می‌کنند و هدف کشورهای جهان سومی همچون ایران و چین است که با جنگ بیوشیمی مورد تهدید هستند و در این زمینه وزیر بهداشت بایست از بروز چنین فاجعه انسانی جلوگیری کند و با مردم روراست و عادلانه رفتار کند.

هرچند این روزها برخی افراد از رعایت بهداشت و استفاده از ماسک خسته شده‌اند و گاها این سپر دفاعی در مقابله با انتقال ویروس را نادیده می‌گیرند یا حتی آن را آویزان آیینه خودروها کرده، یا آویزان گوش و گردن می‌کنند و با گوشواره و گردنبند اشتباهی می‌گیرند، اما این بی توجهی ها آنها را ناخواسته در خطر جدی ابتلا قرار می‌دهد و بایست رفتار خود را تغییر دهند و بیشتر به فکر سلامتی خود و دیگران باشند.

کشور ما از اواخر سال ۹۸ تا کنون در مبارزه با کرونا تلفات بسیاری داشته و بسیاری از چهره های مطرح از همه نوع اقشار جامعه به این بیماری مبتلا شدند و سرمایه های ارزشمندی جان خود را از دست داده‌اند که این مهم باید درس بزرگی برای همه ما باشد و این خطر که ساخته دست بشر است را جدی بگیریم و با کمک هم بتوانیم آن را شکست دهیم.

کودکان، زنان باردار، سالمندان، افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در وهله نخست و نیز جوانان و افراد سالم جامعه همگی در معرض ابتلا قرار دارند، از طرفی همه مسؤولان و دانشمندان توصیه بر پیشگیری، عدم تجمع، عدم برگزاری مراسمات، تردد غیرضروری، مسافرت های غیرواجب، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مستمر و صحیح از ماسک های استاندارد و دستکش مناسب هنگام خروج از منزل، قرنطینه خانگی، کاهش ترددهای برون شهری و اتلاف انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن، انتقال کارها به فضای منزل در صورت امکان، انجام خریدهای الکترونیک، ورزش، خودمراقبتی، پرهیز از رجوع به مراکز درمانی حتی المقدور، کسب اطلاعات برای مقابله با این ویروس، لزوم تسهیلات دولتی برای حمایت از مشاغلی که آسیب دیده‌اند، تغییر سیستم بانکی و ادغام و انتقال آنها به بانک ملی، استفاده از کارت های بانکی الکترونیکی (جای پول های کاغذی که عامل اصلی انتقال میکروبها و بیماری است) و…. را دارند تا هرچه زودتر زنجیره کرونا قطع و از بین برود.

گفتنی است، طبق آیات کتاب آسمانی قرآن کریم، قدرت جهان تنها در دست خدای متعال است و هرگز بندگان خویش را از یاد نخواهد برد، لذا ضمن ایمان به صاحب اصلی جهان یعنی خدای بزرگ و بخشنده باید با کمک به همدیگر در هر زمینه برای ریشه کن شدن این بیماری همچون سایر بیماری ها که بشر را تهدید می کرده، اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تغذیه مناسب، مصرف ویتامین و استفاده از گیاهان دارویی، رعایت بهداشت فردی و عمومی، توکل به ائمه معصومین به ویژه حضرت مهدی(عج)، استغاثه و حفظ آرامش و امنیت روحی و جسمی خود و خانواده و هموطنان تلاش کنیم، تا بتوانیم از این مرحله نیز عبور کنیم و زندگی به روال عادی و سابق خود برگردد و سبب رفع این مشکلات جدی و بهبودیابی کامل  برای همه جهان و کشور ایجاد شود ان‌شاءالله.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.