پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 11218
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷ |
شهردار کرمانشاه:

جهاد و عملگرایی راه پیشرفت و آبادانی کرمانشاه است

شهردار کرمانشاه گفت: جهاد و عملگرایی در شهر کرمانشاه تنها راه پیشرفت و آبادانی است.
جهاد و عملگرایی راه پیشرفت و آبادانی کرمانشاه است

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، سعید طلوعی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های عمرانی در کرمانشاه به دلایل مختلف دشوار بوده و نیازمند روحیه جهادگری است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر فضای خوبی در بین رسانه‌ها، مجموعه شهری و مردم برای به ثمر رسیدن این پروژه‌ها وجود دارد، افزود: عملکرد مجموعه شهرداری یک عملکرد جهادی است،

این مسوول با تاکید بر اینکه مسئولیت پذیری مدیران، به درستی انجام دادن وظایف محوله و ارائه خدمات شایسته به مردم سبب ایجاد فضای اعتماد و اطمینان بین مردم و مدیران می‌شود، گفت: بهترین قاضی برای عملکرد مدیران هستند

طلوعی با یادآوری اینکه کرمانشاه با همدلی و همراهی همگان در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی قرار دارد، ادامه داد: تنها راه پیشرفت و آبادانی شهر کرمانشاه عملگرایی و کار جهادی است و با همین کار جهادی می‌توان پاسخ منتقدان را داد و به وعده ها عمل کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: با موانع کرونا که سبب تعطیلی بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهرهای دیگر شده است، شهرداری کرمانشاه با جدیت و تلاش بیشتر پروژه‌های خود را به پیش می‌برد و هیچ شهری به اندازه کرمانشاه پروژه عمرانی در دست اجرا نداشته است.

این مسوول به پروژه آسفالت سازی محله‌های حاشیه شهر اشاره و بیان کرد: معابر محله‌های آقاجان و زورآباد به دلیل بافت قدیمی و توپولوژی منطقه به صورت دستی و با فرغون آسفالت شد، همچنین آسفالت معابر محله‌ها جز حداقل‌های حقوق اولیه شهروندی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌های اجتماعی موجود در مناطق حاشیه شهر بیداد می‌کند که بانی اصلی آن نالایقی و ناکارآمدی برخی از مدیران است، گفت: آسیب‌هایی که با یک کار ساده مانند آسفالت سازی مناطق کم برخوردار می‌توان از بروز آن جلوگیری شود.

شهردار کرمانشاه بر اخلاق مداری و صداقت محوری مجموعه شهری تاکید کرد و گفت: همشریان ما به کمترین‌ها قانع هستند، اما به شرطی که خدمت صادقانه و عملگرایی مدیران را ببینند و در نظر بگیرند.

طلوعی با بیان اینکه همدلی و همراهی خوبی در مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه وجود دارد، تصریح کرد: در فضای این همدلی پروژه‌های بزرگی در شهر کرمانشاه شروع شده و در کمترین زمان ممکن نیز برای خدمت و رفاه مردم به نتیجه می‌رسند.

این مسوول گفت: در حدود ۱۸ ماه گذشته ۲۳۰ هزار تُن آسفالت در شهر کرمانشاه برای آسفالت معابر با اولویت معابر اصلی، فرعی و کوچه‌ها به کار رفته است.

شهردار کرمانشاه افزود: پیاده راه شدن خیابان مدرس سبب بالا رفتن داد و ستد مغازه‌های این خیابان تجاری می‌شود و به صورت استثنایی نوع کسب و کار را در این خیابان افزایش می‌دهد.

این مسوول با اشاره به اجرای این طرح در ۲ فاز، تصریح کرد: فاز اول طرح پیاده راه سازی خیابان مدرس از حد فاصله میدان آزادی تا چهار راه اجاق و فاز دوم از چهار راه اجاق تا میدان انقلاب اجرا خواهد شد.

شهردار کرمانشاه طول اجرای این طرح را یک هزار و ۸۰۰ متر دانست و بیان کرد: مسیر تردد حمل و نقل در این خیابان به صورت خط بی. آر. تی است که ۶ ایستگاه اتوبوس به فاصله حدود ۲۰۰ متر در این خط جانمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه جدول گذاری دوبل و نرده گذاری برای این خیابان انجام خواهد گرفت، ادامه داد: دو طرف خط بی. آر. تی نیز پیاده راه می‌شود که عرض تقریبی آن ۳.۵ متر و به صورت سنگ فرش خواهد بود.

طلوعی با بیان اینکه برای این طرح آیتم‌های منظر شهری، ایمنی، تخلیه و بارگیری مراکز تجاری و سهولت راه‌اندازی پروژه پیش بینی شده است، گفت: هدف از اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان مدرس کمرنگ کردن فرهنگ استفاده از خودروی شخصی و تقویت فرهنگ پیاده روی در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه این طرح با خواست کسبه و ساکنان این خیابان اجرا خواهد شد، افزود: برخی از افراد منافع خود را در فضای هرج و مرج می‌بینند و برای اجرای پیاده راه سازی خیابان مدرس سنگ اندازی هایی انجام می‌دهند.

طلوعی به اهداف راهبردی برنامه‌ریزی شده و طراحی شده طرح پیاده راه خیابان مدرس اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح موجب بهبود مدیریت ترافیک، بهبود سیمای کالبدی شهری، بهسازی محیط زیست شهری، بهبود وضعیت خرید و خدمات و تقویت زندگی اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی و اولویت‌های متناسب با امکانات موجود پروژه‌های عمرانی را پیش می بریم، بیان کرد: کرمانشاه در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به شهرهای دیگر خیلی عقب است و باید با ترجیح خواسته‌های مردمی بر خواسته‌هایی شخصی و همدلی و همراهی، این عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

طلوعی الکترونیکی شدن آرشیو اسناد موجود در شهرداری را یکی از موارد مهم در ارائه خدمات مطلوب شهروندی دانست که موجب حفظ، نگهداری و دسترسی سریع و آسان به اسناد می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری کرمانشاه از ابتدای امسال اقدام به الکترونیکی کردن آرشیو اسناد و پرونده‌های مناطق هشتگانه شهرداری، اداره املاک، سازمان آتش نشانی، سازمان پارک‌ها و… کرد و هم اکنون حدود ۸۰ درصد از این طرح انجام شده است.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن کارها موجب به حداقل رساندن فساد اداری می‌شود، گفت: اجرای این طرح در شفاف سازی، افزایش امنیت و ایجاد اطمینان در ارباب رجوع بسیار مؤثر است.

طلوعی با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه استان برای بیان صادقانه عملکرد شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: این حمایت‌ها سبب دلگرمی و ادامه کار با جدیت بیشتر برای مجموعه شهرداری شده است.

ویدئو نشست خبری شهردار با خبرنگاران را می‌توانید اینجا ببینید

انتهای پیام/ت.آ

نویسنده : Mehrdad Amiri | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.