پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 11212
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, فرهنگی, گزارش تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

قدم به قدم اربعین ۹۸ با زائران حسینی

اربعین امسال برای ایرانی ها متفاوت تر از هرسالی است و عاشقان دیدار حسین (ع) این فراق را با مرور تصاویر و خاطرات تسکین می‌دهند.
قدم به قدم اربعین ۹۸ با زائران حسینی

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، امروز سالروز اربعین ۹۹ در حالی برگزار می‌شود، که مرزهای کشورهای ایران و عراق بر روی زائران اربعین حسینی به بهانه جلوگیری از شیوع کرونا بسته شده، اما دلهای عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام با یادآوری خاطرات اربعین ۹۸ و اشتراک گذاری تصاویر و فیلم های آن ها سالها دلهای خود را راهی کربلای معلی می‌کنند تا شاید گوشه‌ای از اندوه خود را تسکین دهند.
براساس این گزارش، از آنجا که خبرنگار شهر روشن در این چندسال سعی بر پوشش اخبار ایام اربعین حسینی را داشته، به دلیل شرایط ایجاد شده از سوی مسؤولان این بار با استفاده از آرشیو گزارش های که برخی از آنها تاکنون منتشر شده بود، تلاش دارد با انتشار همه آرشیو به مناسبت گرامیداشت اربعین حسینی این فیلم و تصاویر را به عشاق ابا عبدالله الحسین علیه السلام ارائه کند و یادآور آن روزهای دلدادگی و خدمات خادمان سیدالشهدا در مرزهای دو کشور باشد.
قدم به قدم با اربعین حسینی
نعمانیه و خیل عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام


نعمانیه (به عربی: النعمانیه)، شهری در استان واسط در کشور عراق است که بر ساحل رود دجله و در جنوب شرقی شهر بغداد واقع شده‌است که گمان می‌رود نعمان سوم، این شهر را پایه‌گذاری کرده‌است. یاقوت آن را منزلگاهی در نیمه راه بغداد و واسط دانسته است.
نعمانیه به قول ابن رسته از جهت دستگاه های بافندگی شهرت دارد و فرش هایی که در آنجا می بافته مانند فرشهای حیره است. در قرن هشتم حمدالله مستوفی گوید “مکانی است میان بغداد و واسط بر طرف دجله افتاده است و نخلستان بسیار دارد” ، زیارتگاه احمد بن حسین متنبی شاعر عرب و شیعه مذهب قرن چهارم هجری، در این شهر قرار دارد.
مقام امام زمان(عج) یا مقام الإمام المهدی(عج)، در عراق، استان واسط، منطقه ام عکیط، در مسیر بین نعمانیه و کوت و نزدیک رود دجله قرار دارد. به باور برخی، این مقام، در سده هشتم قمری شناخته شده بوده و قدیمی‌ترین اشاره به آن، حکایت دیدار فردی به نام ابن ابی‌جواد نعمانی با امام زمان(عج) است، که بر پایه آن، امام زمان(عج) در این مقام حضور می‌یابند. بارگاه محمد بن قاسم، از نوادگان امام سجاد(ع) نیز در این مقام واقع شده است.
قدم به قدم با زوار حسینی از نعمانیه تا نجف ( شهر شام علی در نجف)

در حال به روز رسانی

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.