پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 11044
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ |
رئیس قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور خبر داد

بی‌مهری در تخصص اعتبار به فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه

رئیس قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور از بی مهری مسؤولان کشوری در اهمیت و تخصیص بودجه به ساخت فیلم دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، آرش امیری در جلسه هماهنگی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که با حضور انسیه شاه حسینی کارگردان سینمای ایران و فیلم‌نامه‌ای نویس مطرح کشور به همراه جمعی از مدیران فرهنگی و هنری استان در قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروزه تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده، که ما می‌توانیم از کارهای انیمیشن در تولیدات سینمایی استفاده کنیم، کاری که هالیوود انجام می‌دهد، اما نقد ماجرا را چسبیده‌ایم.
رئیس قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور با بیان اینکه در تهران فیلم هایی را به راحتی تصویب می‌کنند، که محتوایی ندارند و فقط برای جذب یک قشر خاص است، خاطرنشان کرد: برای این قبیل آثار بودجه‌های آنچنانی می‌دهند، اما در طرف دیگر ماجرا برای کارهای تولید شهرستان ها بی مهری کرده و خودمان را مجبور به یافتن اسپانسر می‌کنند.
وی تصریح کرد: فلان مدیر بازنشسته که در ارگان یا اداره ای بوده به راحتی بودجه می‌گیرد و آثار آبکی و بی محتوا ارائه می‌کند و نتیجه می‌شود اینکه امروز فرزندان ما جای اینکه آثار رسانه ملی را دنبال کنند پای گوشی و ماهواره می‌روند و یا در کوچه و گذر اوقات می‌گذرانند، چراکه بستر فرهنگی را برای آنها فراهم نکردیم.
امیری تاکید کرد: حال که این ظرفیت ها و نیروهای توانا را داریم باید مراکز فرهنگی در کنار این پتانسیل ها قرار دارد، چراکه صرفا یک جشنواره انگیزه مقطعی دارد و مسکن است، اما بعد از تولید ۲ اثر باید ظرفیت کارهای بهتر را ایجاد کنند و سوژه های دفاع مقدس و مقاومتی پیگیری شود.
وی گفت: برای تخصیص یک بودجه فرهنگی تفاوت ها از تهران تا شهرستانی همچون کرمانشاه بسیار زیاد است، به نحوی که در تهران یک اسپانسر می‌گیرند و بقیه مطلع نمی‌شوند و بودجه و اعتبارات جای دیگر صرف می‌شود، آیا فکر می‌کنند ما چون اهل شهرستان هستیم متوجه نمی شویم، یا از روی حیا و شخصیت عشایری که داریم به خود اجازه نمی دهیم مقابل آنها بایستیم.
این مسؤول تاکید کرد: اگر کارگردانی کشوری به کرمانشاه می‌آید باید استعلام بگیرند که از چه طریق وارد شده و چه اهدافی دارد، تا بودجه ها صرف آثار ماندگار و ارزشی بشود.
رئیس قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور یادآور شد: فیلم دفاع مقدس شهیده “خواهر بسیطی” مقرر شده در استان کرمانشاه ساخته شود و همچنین فیلم “تکاور” که یک کار سینمایی است و در حال تهیه و آماده سازی است.
این مسؤول بیان کرد: از مسؤولان و مدیران کشوری تقاضا داریم افراد متعهد، دلسوز، ارزشی و حرفه‌ای به ما معرفی شوند و اگر قرار است به این افراد رجوع کنیم بفهمیم که باید به چه اشخاصی مراجعه کنیم.
فیلم این جلسه را اینجا ببینید


انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.