پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 11039
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ |
کارگردان سینمای ایران:

فیلم "مقاومت" حماسی و امیدآفرین باشد

کارگران و فیلم‌نامه‌ نویس سینمای ایران گفت: فیلم جشنواره مقاومت باید حماسی و امیدآفرین باشد و مفهوم فعال آن را در ذهن مخاطب ایجاد کنند.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، انسیه شاه حسینی در جلسه هماهنگی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنری استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت سال جاری خلاقیت به خرج داده و به موازات اینکه در تهران برگزار می‌شود در ۳۲ استان نیز در ابعاد مینیاتوری اجرا خواهد شد و آثار به جشنواره ملی تهران ارسال می‌شوند.
کارگران و فیلم‌نامه‌ نویس سینمای ایران در مورد نحوه داوری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان ها، بیان کرد: داورهای استانی آثار را نقد و بررسی می‌کنند و بهترین آثار به تهران ارسال می‌شود و در جشنواره ملی شرکت داده خواهد شد.
این مسؤول ادامه داد: مورخ پنجم آذر و مقارن با روز بسیج در گلزار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مراسم فینالیست فینالیست های فیلم مقاومت برگزار می‌شود و بهترین برنده استانی در این جشنواره بین‌المللی را اعلام می‌کنند.
شاه حسینی با یادآوری اینکه جشنواره از ۳۱ شهریور الی ۶ مهرماه مراسم جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان ها برگزار می‌شود، افزود: باید این مدت زمان ایام سازنده ای باشد و بهانه خوبی شود، تا آن دسته از هنرمندان که به دلایل کمبود بودجه و یا هر معضلی نتوانسته اند فیلم بسازند و مهجور مانده‌اند دور هم جمع بشوند و با تماشای فیلم ۳۲ استان دیگر و ورکشاپ هایی که برای آنها اجرا می‌شود آثار همدیگر را ببینند و نقد و بررسی کنند.
.
کارگران و فیلم‌نامه‌ نویس سینمای ایران با تاکید بر اینکه روسا و سرپرست بسیج هنرمندان هر استانی بر حسب ذوق و خلاقیت خود می‌توانند برای هنرمندان در ایام جشنواره فیلم مقاومت برنامه داشته باشند که ان‌شاءالله با یک انرژی کار خود را ارائه دهند، گفت: آنچه لازم و مسلم است اینکه تهران بودجه‌ای محدود را برای این جشنواره به استان ها می‌دهد و هر کار خوب که در عرصه فیلم و مستند تولید می‌شود باید ۶ آیتم را داشته باشد و اگر چه در نهایت یک اثر به تهران می فرستند اما می‌توان ۱۰ فیلم انتخاب کنند، اما فیلم ها حاوی پیام مقاومت باشد.
این مسؤول بیان کرد: فیلم ها نباید در حیطه دفاع مقدس ظاهری و فقط با چند صحنه از خاک ریز، چفیه، تفنگ و… باشد، بلکه موضوع های مقاومت محور، بسیج، مدافع حرم و… در آن رعایت و مطرح شود، همچنین در فیلم فرهنگ بسیجی حاکم باشد از نظر من در فیلم دفاع مقدس و مقاومتی می‌تواند یک زن حتی در آشپزخانه باشد، اما فرهنگ ایثار و بسیجی را منتقل کند.
شاه حسینی یادآور شد: در رابطه با محور مقاومت همواره یک مثال را می‌زنم و آن هم اینکه حتی اگر یک مورچه را نشان دهید که با دشواری دانه‌ای را به لانه خود می‌برد و می‌رساند محتوای مقاومت است.
کارگردان سینمای ایران خاطرنشان کرد: باید تعریف ها را از این معقوله تغییر دهیم و زاویه دید را باز کنیم، فیلم ها باید امید دهنده بوده و بوی حماسی داشته باشند و مفهوم مقاومت فعال را در ذهن مخاطب ایجاد کنند و یا این رویکرد می‌توانند در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت موفق باشند.
فیلم این جلسه را اینجا ببینید


انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.