پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1102
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ |
معاون سیاسی و اجتماعی استانداري کرمانشاه خبر داد

لزوم کنترل آسیب های اجتماعی در کرمانشاه و ارتباط مستقیم دستگاه های اجرایی با بدنه جامعه

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه گفت: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و نیز ارتباط مستقیم دستگاه های اجرایی با بدنه جامعه حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار در جلسه شورای اداری استان که صبح امروز در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت:
در زمینه مسائل امنیتی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و دستگاه های خدمات رسان موثر وارد عمل شدند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه در حوزه مسائل اجتماعی در دولت وقت به آن توجه شده است، عنوان کرد: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه کاهش و کنترل نرخ طلاق همه دستگاه های اجرایی درگیر بودند، لذا این رقم سال ۹۶ حدود ۱٫۷ دهم درصد کاهش یافت، همچنین در یازده ماهه سال ۹۷ نسبت به ۹۶ حدود ۲٫۷ دهم افزایش ازدواج در استان ثبت شده است.
این مسوول ادامه داد: در مجموع ۱۰٫۸ دهم درثد کاهش طلاق در استان را داشتیم و در یازده ماهه سال ۹۷ باتوجه به آمار به اذای هر چهار ازدواج یک واقعه طلاق رخ داده و در این راستا دلیل کنترل آن ایجاد کارگاه های اموزشی است.
وی به ساماندهی محلات حاشیه نشین اشاره و تصریح کرد: از ۱۳ محله حاشیه نشین که شناسایی شده است، تاکنون ۱۰ محله را تحت پوشش قرار دادیم و دفاتر تسهیل گری ایجاد کردیم، سال های آتی شهرستان های اسلام آبادغرب و هرسین نیز تحت پوشش خواهند بود.
الهی تبار با بیان اینکه از ابتدای سال جاری کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دادیم، گفت: مقرر شده که هر خانوار در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی قرار بگیرند.
این مسوول بر لزوم برجسته سازی جشنواره پویانمایی در سال آتی اشاره کرد و افزود: نشاط اجتماعی و معرفی توانمندی های استان برای مناطق غربی حائز اهمیت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبات و قانون انتخابات تشکیل شورای اسلامی اشاره داشت و گفت: در این زمینه باید و نبایدهایی وجود دارد، لذا طبق ماده ۱۱ آن همکاری با فرمانداری مورد تاکید است، ماده های ۲۸ و ۲۹ مربوط به ورود افراد به قوانین این حوزه است، ماده های ۵۶ و ۵۹ مسائلی که در شورا باید رعایت شود را مورد تاکید دارد.
این مسوول با بیان اینکه در استفاده از ظرفیت های قومی و مذهبی تاحدودی اقدامات موثری انجام شده است، یادآور شد: سال جاری مناطق شروینه و قلعه از توابع استان تبدیل به شهر شدند که جای امیدواری است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه ارتباط مستقیم دستگاه های اجرایی با بدنه اجتماعی حائز اهمیت است، اظهار داشت: مسوولان باید مردم را در جریان مسائل و اخبار اجتماعی قرار دهند، همچنین در راستای انتخابات بخش ها و شهرستان ها، همه دستگاه ها باید انتصابات خود را با استانداری هماهنگ کنند.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.