پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 11008
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ |
رئيس انجمن سینمای جوان کرمانشاه خبر داد

لزوم آمادگی و همبستگی برای جشنواره فیلم "مقاومت" در کرمانشاه

رئيس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: آمادگی و همبستگی برای جشنواره فیلم مقاومت در استان تقویت شود.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، کامران رضایی در جلسه هماهنگی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که با حضور انسیه شاه حسینی کارگردان سینمای ایران و فیلم‌نامه‌ای نویس مطرح کشور به همراه جمعی از مدیران فرهنگی و هنری استان که امروز در سالن جلسات مجتمع فرهنگی انتظار واقع در آزادگان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با قول یک ضرب المثل معروف که ” دو صد گفته چون نیم کردار نیست” دو فیلم از انجمن سینمایی کرمانشاه سال قبل در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت حائز رتبه شد.
رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این جشنواره حتی صداوسیما و دیگر نهادها نتوانستند رتبه ای کسب کنند، گفت: موفقیت انجمن نشان داد روحیه بسیجی در اعضا آن وجود دارد و همه کمک می‌دهند و همدلی دارند.
وی با تاکید بر اینکه قصد ندارم خط کِشی کنم، خاطرنشان کرد: انجمن سینما جوان استان کرمانشاه یک نهاد تخصصی در زمینه فیلم سازی است و اگر قرار است کار تولید شود و فیلم بسازیم فکر می‌کنم باید به اسم کرمانشاه همه ادارت دست به دست هم دهند و بسیجی وار یک گوشه‌ای از کار را به عهده بگیرند.
این مسؤول افزود: رخ دادهای خوبی نیز با تعامل ارشاد، حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و… داشته‌ایم و کار را جلو برده‌ایم و اکنون هم هرچند تولید خوب در عرصه فیلم داریم که احتمال موفقیت آن در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بسیار زیاد است، اما همچون سابق به مانند یک سرباز در خدمت مجموعه فرهنگی استان هستیم.
روح الله کردمیر در این جلسه، اظهار داشت: درخواست ما این است، که حمایت همکاران، متولیان و مسؤولان فرهنگ و هنر در برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان کرمانشاه بیش از پیش باشد.
دبیر استانی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمانشاه و تهیه کننده مشارک فیلم “مدافع بی نام” با همکاری انجمن سینما جوان استان، تاکید کرد: برگزاری این جشنواره ها و تولیدات آثار هنری برای ایجاد انگیزه، امید و تشویق روحیه حماسه در جوانان برای فیلم سازی حائز اهمیت است.
مهناز فتاحی پژوهشگر و نویسنده کرمانشاهی در این جلسه، گفت: انتقادهای مطرح شده در این زمینه به جا بوده، اما اگر خدمت نکنیم کار زمین می‌ماند، شخصا از زمانی که مدیر شدم، نتوانسته ام بنویسم و دغدغه آن را همچنان دارم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: ما برگزیدگان نوجوان در جشنواره فیلم دیگر استان ها داشته‌ایم و دوربین هم در اختیار آنها قرار دهیم که نویسنده های خوبی تربیت شوند، اما در عرصه فیلم نامه کرمانشاه در مورد سوژه و کتاب مشکل و کمبود ندارد، حتی بیش از ۳۰۰ الی ۴۰۰ قصه و داستان در دل مجموعه های دفاع مقدس داریم.
صابر سروش در این جلسه، گفت: ما اقدامات فرهنگی متشابه ای داریم و با نهایت توانایی در جشنواره پای کار هستیم، اما اینکه از این پس چه خدماتی از دست ما و مسؤولان بر میاد باید هم فکری و حمایت مقام ارشد استان هم وجود داشته باشد.
معاون فرهنگی حوزه هنری استان کرمانشاه بیان کرد: فیلم ساز نیاز به بودجه و اعتبارات دارد، حتی در ادارت و با استانداری جلسات انحرافی فراوانی داریم و حواشی پر رنگ تر از متن است، لذا باید جدولی ترسیم و وظایف نهادها مشخص بشود، بنابراین ما ظریف و توانایی خود را اعلام می‌کنیم اگر به کار جشنواره آمد مورد استفاده و تعامل قرار دهید.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.