پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 11004
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ |
کارگردان سینمای ایران:

آرشیو جنگ را در اختیار فیلم سازان بگذارید/ دفاع مقدس همدلی است

کارگردان سینمای ایران گفت: آرشیو جنگ تحمیلی را در اختیار فیلم سازان بگذارید و معنای دفاع مقدس همدلی است.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، انسیه شاه حسینی در جلسه هماهنگی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنری استان که امروز در سالن جلسات مجتمع فرهنگی انتظار واقع در آزادگان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسایل انسان ساز که بتوان با آن افراد را به رویاهایشان نزدیک توجه به مسئله فرهنگی است.
کارگردان سینمای ایران گفت: اگر شانس بیاوریم و در خط دفاع مقدس گام برداریم و به آنان که توانایی فیلم سازی دارند کمک کنیم، پس باید همه توان خود را به کار بگیریم و به سمت و جایگاه آنان نگاه نکرده، بلکه به کمکی که لازم دارند توجه کنیم و از قدرت هایی که داریم استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در جشنواره فیلم مقاومت که هدف آن تولید اثر است، بهتر بود بودجه های میلیاردی آن به شهرستان ها اختصاص داده شود تا فیلم بسازند و این برنامه های هزینه بر را کاهش دهند، نه اینکه فقط ماموریت خود را انجام دهند و برای حفظ جایگاه مدیریتی خود در حاشیه امن باشند و ویترینی عمل کنند.
نویسنده سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه بودجه های فرهنگی باید در راستای کشف استعدادها باشد و بتوانیم آدم هایی که صدایشان به جایی نمیرسد را بشناسیم و به آنها کمک کنیم و با این تفکر در هر شرایط میتوانیم شهید باشیم و با کار خوب و کمک به هنرمندان پای کار بیایم.
کارگردان «زیباتر از زندگی» با اشاره به اینکه فیلم چند دقیقه‌ای یک هنرمند نوپا ثواب بیشتری دارد چون کار دفاع مقدس بر و اذهان اثر می‌گذارد، بنابراین بایست آرشیو دوران جنگ تحمیلی را باید در اختیار نسل جدید قرار داد تا ذهن آنها برای ساخت فیلم آماده شود، همچنین رزمنده ها برای فیلم سازان از خاطرات دفاع مقدس بگویند و خلاق شوند و فیلم ۱۰۰ ثانیه هم بسازند.
وی با بیان اینکه باید معیارهای کلیشه‌ای را کنار زد و همه ارگان ها یکدست و متحد در ساخت فیلم مقاومت باشند، افزود: یکی از شهروندان با سادگی خودش روحیه و زندگی مرا تحت تاثیر قرار داد و با اقدامی فرهنگی توانست زمینه ساز خلق آثار هنری ارزشمندی بشود.
شاه حسینی با بیان اینکه فیلم دفاع مقدس که فقط ظاهر آن رزمندها که در یک مقطع زمانی با مخاطبان سخن بگویند، اشتباه است، چرا که خاک ریز و چفیه به تنهایی ارزشی ندارد و در اشیا موزه های دفاع مقدس چیزی وجود دارد که به باید به دنبال اهداف آن باشیم.
این هنرمند برجسته و فیلم‌نامه‌ نویس ایران ادامه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یعنی فرهنگ امید، که باید بلند شد و قوی بود، امروزه با اینکه کمکی از سوی کشورها به ما صورت نمی‌گیرد، اما قوی و با اراده هستیم.
این مسؤول در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت عنوان کرد: اگر زنی خود سرپرست خانوار باشد و برای گذران و تهیه مایحتاج زندگی مجبور به خودفروشی شود فیلم این داستان برضد ارزش های دفاع مقدس است، اما اگر زنی با مشکلات بجنگد مقاومت کند و زندگی خود را نجات دهد معنای دفاع مقدس دارد و خاک ریز آن ارزشمند است.
کارگردان “به کودکان شلیک نکنید” با اشاره به اینکه باید فیلم دفاع مقدس بسازیم و فرهنگ شهادت، ایثار و همدلی را تقویت کنیم، تاکید کرد: دفاع مقدس برای کمک به همنوع است و روحیه حماسی بودن آن سبب شد تا رزمندها برنده بشوند، لذا لغت تقدس برای ما ارزش دارد.
کارگردان سینمای ایران اظهار داشت: فرهنگ رفتاری دفاع مقدس برای ما حائز اهمیت است و وجود المان های انسانیت، روحیه حماسی و فداکاری در نقد و رشد یک اثر موثر خواهد بود.


انتهای پیام/ ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.