پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 10954
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ |
رئیس شورای تبلیغات اسلامی کرمانشاه مطرح کرد

انسجام از اهداف شورای تبلیغات اسلامی/ محرم با موازین بهداشتی احیا می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان این انسجام از اهداف اصلی این شورای است، گفت: محرم امسال با موازین بهداشتی احیا می‌شود.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، عباس سروری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت فرا رسیدن سالروز تأسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: این شورا از نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران بوده و هماهنگی و انسجام فعالیت‌های تبلیغی بین دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی نظام از مهمترین اهداف تشکیل آن است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این شورا با موافقت بنیان گذار کبیر انقلاب تشکیل شده، افزود: در حال حاضر ریاست این شورا را آیت الله احمد جنتی بر عهده گرفته‌اند.

سروری این شورا را نهادی عمومی و غیر دولتی دانست و گفت: مسئولیت پذیری، هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای مراسمات رسمی و مناسبات عمومی و مذهبی از جمله دهه فجر، یوم الله ۲۲ بهمن، روز قدس، روز مبارزه با استکبار جهاتی، نماز اعیاد مختلف، حمایت از مظلومین و مستضعفان و … از برنامه و وظایف آن محسوب می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه در هر شرایطی نیازمند همکاری و همراهی مردم و متولیان امر هستیم که شکر خدا حضور مردم استان کرمانشاه، با توجه به تنوع اقلیت‌های مختلف، در مراسمات و مناسبت‌ها و همچنین راهپیمایی‌ها قابل تقدیر است، ادامه داد: شورای هماهنگی به هیچ نهاد سیاسی وابسته نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: این نهاد متعلق به انقلاب است و در راستای خدمت به انقلاب و مردمی که برای آرمان‌های نظام‌جمهوری اسلامی ایران با همه توان دفاع می‌کند.

وی به شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبعات آن در استان اشاره و عنوان کرد: محدودیت‌هایی برای اجرای برنامه‌ها ایجاد شده، اما با همراهی دستگاه‌های مختلف توانستیم اکثر برنامه‌ها را در فضای مجازی برگزار و اجرایی کنیم.

سروری افزود: با توجه به محدودیت‌ها امسال برنامه خاصی به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد تأسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار نمی‌شود.

وی گفت: برنامه‌هایی از جمله چاپ و نصب تبلیغات مناسب در سطح شهر، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، صدور بیانیه توسط شخصیت‌های مختلف استان، پخش گفتگو با اشخاص از طریق صدا و سیما در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به نحوه احیای ماه محرم اشاره و اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب تاکید داشتند با همراهی و همکاری ستادهای استانی برگزاری این مراسمات محدودیت‌های خاصی خواهد داشت، اما به نحوه شایسته و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

این مسؤول به اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در مبارزه با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: مبلّغ همیاری جامعه در راستای فعالیت‌های جهادی و کمک به آسیب دیدگان بودیم و با نهادهای یاری رسان همکاری صمیمانه ای انجام شد.

سروری با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در حسینیه ها و مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است، گفت: امیدواریم بتوانیم شاهد برنامه آبرومندانه ای برای سرور و سالار شهیدان در استان و کشور باشیم.

این مسؤول بیان کرد: امام حسین علیه‌السلام واقعه کربلا و مبحث عاشورا اهمیت بسیاری برای جامعه اسلامی دارند و با حفظ شئونات اجتماعی و فاصله گذاری بهداشتی ایام محرم احیا می‌شود.

سروری گفت: مردم اهل سنت و اهل تشیع عشایر و روستای آن در مراسمات و مناسبت های مذهبی پیشتاز هستند و با بیانه ای های که صادر می‌کنند باید از آنها قدردانی کرد که همراه و همدل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: قدردانی ویژه‌ای از کادر درمان استان داریم که شبانه روز با همه مشکلات موجود در مقابله با بیماری کرونا و درمان و بهبود شهروندان تلاش ستودنی دارند.

مصاحبه اختصاصی خبرنگار شهر روشن با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه را اینجا ببینید 

انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.